Garn og oppskrifter på tøfler og sjal

5/01/2007

Jeg fikk spørsmål her inne om mønster og garn på tøfler og sjal, - har ikke brukt mønster, bare fantasi- *smigret* .
Tøflene er imidlertid heklet i Eskimo med heklenål str.8, jeg har brukt fastmasker og stavmasker. Heklet fra tåa i spiral bort til der jeg ville ha åpninga til foten, deretter frem og tilbake til hælen, som ble heklet på "på tvers". Er ikke akkurat noen ringrev innen faguttrykkene her. Jeg prøver meg som regel frem og prøver tingene på etterhvert, og så feller jeg litt her og øker litt der...sikkert fy-fy, men jeg syns det er gøy å eksperimentere.

Sjalet er strikket fra spissen og oppover, øker masker på midten og etterhvert på hver side. Fikk til en fin hulleffekt, men aner ikke hvordan det ble sånn :P det ble noenlunde jevnt iallefall. Garnet er en eller annen type kremhvit mohairblanding, og så har jeg brukt et tynt, rosa bomullsgarn med gulltråder i. Husker ikke hvilket, men kvaliteten er noe finere og tynnere enn bomull sport...lurer på om det var noe silke i det også. Det er en god stund siden jeg lagde det, så husker ikke helt..

Håper dette var til hjelp =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar