Garnfarging

6/22/2007

Her er resultatet av fargingen:



Hespene lå i fargebad over natta, og ble skylt til vannet var klart. Hadde eddik i siste skyllevannet, har lest en plass at det binder fargen bedre (og sikkert fjerner lukta av julemiddag og kjøttkaker...-> rødbetsaft og rødkålsaft). Er nokså fornøyd med alpakkagarnet (øverst på bildet) som ble farget med rødbetesaft. Bomullsgarnet (midten) og ullgarnet(nederst) ble farget med rødkålsaft, og ble ikke fullt så fint. Kjørte alle tre hespene i mikroen noen ganger, aner ikke om det hadde noen effekt, men jeg prøver meg frem. Venter på Kool-Aid som jeg har kjøpt gjennom ei på HB, og gleder meg til å sette i gang! Ha en fin helg, alle som er innom =)

4 kommentarer:

  1. Så morsomt å se garnfargingen din, artig at nærmest hva som helst kan brukes til å farge med. Men så var det lysekthet og fargeekthet da, hadde vært fint å vite om fargen holder seg...

    Alpakkagarnet ble jo skikkelig knall i fargen, kjempefint!

    SvarSlett
  2. Heia Snupps
    Kult å se garnfargingen din. Spennende å prøve seg frem på denne måten. Velkommen til Stavanger foresten =0) God helg og St.Hans.

    SvarSlett
  3. Så flotte farger, lurer også på om fargen holder. Håper du forteller det sånn etterhvert.

    SvarSlett
  4. Ingvild6/27/2007

    Ååååååå! Det der minnet meg voldsomt om mine dager på Steinerskolen! Sukk.. Hyggelig :-) Stilig forresten. Vi hadde en lærer i plantefarging som ville ha med alle guttene i klassen til å tisse i garngryta, for da skulle det bli så fin farge, men vi streiket, hele gjengen. Takk gud for det...

    SvarSlett