Mystery Stole og katteforsøk...

6/13/2007

Grrrrrrrr. Jeg sier det bare. Dette var VELDIG vanskelig for en som aldri har lest mønsterrapporter før. Jeg talte og talte, og det ble enten for mange, eller for få masker da jeg var ferdig med en rad. Hvordan i huleste klarte jeg det?? Tenkte jeg. Før jeg kom på at jeg hadde talt med de to kantmaskene, og da så jeg lyset =D. Dessverre gikk det litt trått underveis, og sånn ser prøvelappen ut:

Eller, den SER ikke ut. Hvor ble mønsteret av? Jeg aner ikke hva jeg gjør, men noe sier meg at mindre pinnestørrelse ville vært hensiktsmessig i denne sammenhengen.
Jeg har bare en ting å si:

"Kittens play with yarn. They bat it around but what they're really saying is, I can't knit, get this away from me."

~Mitch Hedberg

Jeg er en kattunge i dag.


This Mystery Stole thing was SO difficult, until I figured out the counting....it took me about five hours yesterday to understand this pattern, and this is just the test.....I wonder how I´ll manage when the mystery begins =s
I reckon there will be some swearing and that I´ll consider myself a useless knitter many times. But I won´t give it up! I´m stubborn enough to suffer through this just to prove that I could do it,-no matter what result (or stole) I get ...phew. Hopefully, I´ll get used to reading the pattern. And I know that a clever girl will post the pattern row by row instead of in charts, so that will probably save me =). My test (I don´t know what the English word for prøvelapp is) is in the photo. Clearly, it is not in any ways similar to the other pictures in the Mystery Stole 3 gallery. So I´ll try again. I kinda feel like a kitten today...

Seinere, samme dag: Jeg dro på strikkekafé på Karmin i Kristiansand, på Vigdis´(vis2vas på Hobbyboden) initiativ, og fikk hjelp av henne =) Tusen takk Vigdis!

I went to Karmin yarn store today, and fortunately I got help from one of my friends at Hobbyboden.

1 kommentar:

  1. den ser litt snål ut den prøvelappen din - men ikke godt å si hvorfor! hvor tykke pinner har du brukt? mulig de burde vært tynnere, som du nevner. min prøvelapp er lagt ut i bloggen og på hobbyboden, men jammen ikke sikker på garnvalget ennå...

    SvarSlett