Sommerprosjekter

6/18/2007


(bildet er hentet fra http://www.agoodyarn.net)
I mangel på orden og system i flyttekaoset, følte jeg trang til å lage en liste over UFOer og planlagte prosjekter i sommer. Jeg er veldig glad i lister, selv om jeg sjelden følger dem. Det føles godt å ha skrevet listen, for da har jeg iallefall gjort NOE =D. Men her er altså det jeg planlegger å ferdigstille i sommer:

UFOer: (UFerdige Objekter)

* Babyteppe i oldemorruter
* Tubesokker i alpakkagarn
* Babysokker i Fabelgarn
* Kjøkkenklut i bomullsgarn

Planlagte prosjekter:

* Mystery Stole 3
* Heklet bikini -husker ikke hva garnet heter, men fargen er fuchsia
* Filosofsokker (Filosofens Venner-intern forening for båtlivets gleder...man må jo ha varme fødder på ruskete sørlandskvelder!)
* Restegarnteppe:

Fant denne på forumet på HB, det var TinaK som foreslo følgende metode: Man legger opp 200 m på rundpinne og lar det være igjen 15 cm garn på siden. Så strikker man til man er tom for rester (eller lei) og fletter trådene sammen-ergo: Ingen tråder å feste, intet garn er gått til spille!

Spørs om ikke teppet blir en UFO i seg selv...men det er alltid kjekt å ha noe liggende. Dessuten får man verdens beste samvittighet ved at man ikke kaster små garnrester (som jeg ofte gjør *skamme seg*)

Nåja. Vi får se om jeg holder det jeg lover...Sommeren er offisielt over 1.oktober for min del, iallefall håper jeg det blir like fint vær i år som i fjor på den tiden...

1 kommentar:

  1. Hei og hå snuppa! Lister er en fin ting! Ønsker deg lykke til i Stavanger; adresse??? Vi kommer dit først i sommer, sånn ca fra 8-9-10 juli eller så og blir en ukes tid tenker jeg. Bor i Kolonihagen. Da må vi få til noen vafler eller noe sånt, og så må vi få med Anne også!

    Stor klem fra kusina.

    SvarSlett