Kool-Aid fra Vigdis

7/31/2007

Vigdis - vis2vas- var så snill og sendte meg noen poser Kool-Aid, og jeg måtte selvfølgelig komme i gang med fargingen med en gang! Hadde et par nøster alpakka liggende, samt noen mohair-ubestemmelige rester som fikk farge. Riktignok ble mohairgarnet ikke så fint som alpakkaen, men jeg syns likevel resultatet ble brukbart. Bildene er fra jeg startet til garnet ble lagt til tørk.


Utstyret er klart til bruk- med rosa hansker for anledningen (selvfølgelig ble jeg litt ivrig underveis og glemte å ta dem på meg igjen, så jeg endte opp med blodrøde fingertupper nok en gang)


Riktignok ønsker jeg meg et hespetre, men min snille kjæreste sier bare " Ja, kjære" når jeg spør om noe, så denne gangen fikk han duge! Godt alternativ, spør du meg. Dessuten er han hyggeligere å snakke med enn hespetreet ville vært, ser jeg for meg.


Her blir alpakkaen gjennomfarget...


..før neste omgang farge på de hvite feltene. Fant ut at det ble vanskelig å få til alle tre fargene på en gang, derfor ble alt gjort i to operasjoner. Mohairgarnet fikk ligge i hver sin mugge, men bildene ble ikke så fine.


Her ligger garnet til tørk på verandaen: Mohair øverst, henholdsvis rødrosa og grålilla (litt sjeldne nyanser, men det får stå sin prøve). Brasil-alpakkaen ble kjempetøff syns jeg =)

En ting er sikkert: Det blir mer Kool-Aid på meg! Skal bare skaffe meg noen bedre baljer eller liknende å farge i, og helst det der hespetreet, så ikke kjæresten blir helt utslitt i armene sine..

4 kommentarer:

  1. For noen herlige farger! *hyper*

    SvarSlett
  2. Så morsomt det så ut ! Har du noen planer med garnet ?

    SvarSlett
  3. Heftene er fra min farmor, det er mye morsomt der.... spesielt i barnetøy og herretøy..

    SvarSlett
  4. He he artig å se mannfolkene trå til. Har skjedd mer enn en gang her i huset. Før jul i fjor tvang jeg han til å tre perler for meg *fnis*

    SvarSlett