Overraskelse i posten og feriestrikkerier

7/29/2007


Da jeg var hjemom for å vaske klær mellom hytteturene, lå disse posene med Kool-Aid i postkassa og venta på meg..


..og de var det Vigdis (vis2vas- link i blogglista lenger ned på sida) som hadde sendt. Tusen takk, Vigdis! Nå skal jeg farge masse garn til fisketeppealongen.


Vi var en tur innom Europris på Jørpeland, og de hadde masse fint garn- blant annet "Artic" (jeg mener bestemt at det skal staves ´arctic ´ , men det er nå så). Dermed gikk jeg i gang med et slumreteppe i oldemorruter- ett nøste på hver rute sånn omtrent i fargene brun, rød og fuchsia. Noen ruter med alle tre fargene blir det også. På bildet ser dere lengden, skal nok ha et par ruter til så det passer til min lange samboer også.


Fiskene mine til nå teller 41 stykker, og jeg innser at jeg må ha flere enn 160, skal det bli noen størrelse på teppet. Jeg bruker for det meste Lanett fra Sandnesgarn og ulike tynne alpakkarester, og da blir fiskene søte og små. Skal imidlertid bruke opp en del smårester, så det blir spennende å se hvordan de ulike garnkvalitetene oppfører seg sammen. Det kan bli pent, men det kan også bli et litt sjeldent resultat. Time will show.


Ble ferdig med disse strømpene i str 44-45. De skal få være en del av julegavealongen og Et år i farger-alongen på HB denne måneden. De er strikket i Opal, og motivet er fra Hundertwasserserien. Garnet er kjøpt hos Mauds Garn, Jeg har strikket med pinnestr 3-har fått dilla på ibenholtpinner, og bestiller nok flere av de etterhvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar