Ting og tang

7/31/2007


Denne kjempefine brødristeren fra midten av 70tallet har min lillebror, som er elektroreparatør, byttet ledning og kontakt på for meg, og nå er den god som ny! Snille bror, har mange minner fra jeg var liten da vi hadde en tilsvarende i brunt. Denne er enda finere, syns nå jeg. Et lite skritt for miljøet, - bedre å reparere noe gammelt enn å kjøpe noe nytt. Oppfordrer alle som leser dette til å gå inn på www.gronnhverdag.no og ta miljøskrittet!


Fikk en hyggelig overraskelse av en venninne som kom hjem fra ferie i England- denne kakaoen er knallgod, dessuten er den økologisk, og det liker vi. Skikkelig luksuskakaosmak, og i går var det så kaldt her i Rogaland at jeg drakk kakao til kveldsmaten..


Har også lynsådd noe sitronmelisse, og det vokser og gror som bare det-dermed hadde jeg min første tekopp med sitronmelisse fra egen hage...*stolt*. Skulle gjerne hatt litt eplemynte i verandakassa, men den sprer seg sånn at jeg tror ikke det ville vært andre planter igjen..


Min hvite cosmos (pyntekorg) blomstrer endelig, og den lyser så fint opp i mitt ellers så grønne bed...Erteblomstene er snart i blomst, og det samme er mine selvsådde ranunkler, som jeg iallefall ikke hadde ventet at skulle dukke opp i det hele tatt. Merkelige greier, jeg har jo egentlig ikke snøring på dette- likevel vokser det og spirer som bare juling! Heldig med den ja =)


Enda jeg bare hadde en tomatplante, dukker det opp bittesmå, lysegrønne perler innimellom...tomatplanten henger med huet, men jeg skal nok få liv i den. Fikk et tips om å gå over blomstene med en liten pensel (jeg ante ikke at tomater måtte befruktes *fnis*), og det gjorde jeg-med min fineste øyenskyggepensel- og vips dukket det opp noen små grønne. Gjett om jeg er stolt! Blir nok flere skrytebilder når de blir modne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar