Elefantsmekke og herresokker

8/26/2007

Overskriftene min er visst ikke så spennende, men de er iallefall beskrivende nok!
Denne smekken heklet jeg etter et mønster jeg fant tilfeldig på netten (klikk på overskriften) , og den var så søt at jeg bare måtte lage den...smokken henger i elefantens snabel, og ved hjelp av en trykknapp kan man enkelt bytte ut smokken. Dermed henger smokken på plass også når den er i bruk =)
Jeg har foret smekken på baksiden med bomullsjersey. Denne skal sendes avgårde til Tina (mamma) og Aron (den heldige vinner) i Farsund.






I´ve crocheted this sweet little thing for a friends baby boy. I found the pattern at crochetcafepatterns.com, click on the title of the post and you´ll find it. I didn´t follow the pattern (as usual) all the way, but I still think this is a nice and personal gift. I hope Tina and Aron will enjoy it =)

Har strikket herrestrømper etter Regiamønster fra "Gøyale sokker" av garnet jeg vant i Krabbeloftsutfordringen. Garnet er tysk og en ullblanding av noe slag-veldig godt å arbeide med, og mønsteret ble sabla fint! Sokkene er strikket i str. 44-45 og enda har jeg nok garn igjen til noen (små) ankelsokker. Drøyt garn! Disse skal svigerfar få til jul. Han er heller ikke av de ivrigste på nettet, så jeg kan røpe det også =)



I won last months challenge at Krabbeloftet (the knitting community/café I´m in/at...I didn´t quite know how to write that in English, but you know what I mean. The place where one stitch and bitch, so to speak..). Anyway, because I won, I got two skeins of german, beautiful sockyarn, and the result are these socks knitted after a Regiapattern. The socks are size 44-45, and I still have quite a lot of yarn left! The socks are for my father-in-law for christmas. He doesn´t use the internet very much, so I can write that here without him knowing about it =)

2 kommentarer:

  1. Hei. Så utrolig artig smekke. Den blir nok godt mottatt.:o)

    SvarSlett