OktoberRosa og andre votter

8/26/2007

I går ble jeg ferdig med vottene som skal selges til inntekt for Oktoberrosa-aksjonen i år. Pengene går til FFB- Foreningen for Brystkreftopererte.

Vottene er strikket etter egen oppskrift, og garnet som er brukt er henholdsvis Lana Grossa Mellenweit ull/polyamid (tror jeg) i den mørkerøde fargen, og Opal i bomull og merinoblanding (den lyserosa fargen i mønsteret og foret). Vottene er foret med bomullsjersey og passer til dame, omtrent str. M.

I finished my OKtoberRosa-mittens yesterday. These mittens are going to be sold, and the money goes to FFB- in Norwegian that´s short for the organisation for people that survived (or has had surgery) breast cancer. Go to Oktoberrosa.com to read more about this!





Jeg har også forsøkt meg på selbuvotter- disse ble imidlertid litt blanda. Mønsteret på vrista er fra et oppskriftshefte, men det var så vanskelig å se etterhvert med fargene jeg hadde valgt at jeg ga opp og lagde et enkelt stripemønster i stedet. Disse vottene skal noen få til jul.

I´ve tried to knit traditional Norwegian selbumittens as well. The pattern was difficult to see (I picked the wrong colours for this particular pattern) so I made my own twist. These are for someone not yet decided for christmas.
(I realize that my English is awful in this post...but I´m sure you understand what I mean =P ).


3 kommentarer:

  1. Flotte votter, både de rosa og de blå!
    Stilig at det er fôr i vottene.

    SvarSlett
  2. Elsket den fargen paa de rosa vottene! Hvilket fargenummer er det paa Lana Grossaen? (For det var den som var hovedfargen, ikke sant?) Skulle gjerne kjoept meg litt av den fargen selv, gitt! Helt perfekt!

    SvarSlett