UFOer

9/30/2007

Leste nettopp i en tråd på HB om hvorfor folk begynner på flere ting samtidig, eller hvorfor de ikke alltid gjør noe ferdig før de begynner på noe nytt.

For min del handler det mest om rastløshet- jeg går fort lei hvis jeg arbeider med gjentakende mønster, ensfargede ting o.l. Derfor begynner jeg på flere ting samtidig. I tillegg til det kommer jeg ofte på en god idé mens jeg driver med noe annet, og da bare MÅ jeg begynne på det sånn at jeg ikke glemmer det til jeg er ferdig med den tingen jeg egentlig holdt på å lage.

For å oppsummere i mitt eget UFOlager (den På Pinnene-greia lyver litt), presenterer jeg herved følgende liste:
(i prioritert rekkefølge, iallefall i dag)

1. Harry Potter-overraskelse til venninne i England
Garn: Håndfarget sokkegarn bestilt på Etsy.com fra RazzyTazzyKnits
Pinner: Strømpepinner i bambus str.2
Mønster: Eget/ Jaywalkerinspirert

2. Overraskelse nr. 2
Garn: Sandnes Alpakka, petroleumsblått
Pinner: Rundpinne 40 cm, str. 2,5
Mønster: Eget

3. Paradoxical Mittens
Garn: Regia 4-tråds, farge Crazy Chris
Pinner: Strømpepinner str.2
Mønster: Paradoxical Mittens

4. Slumreteppe
Garn: Artic fra Europris, farger: Brun, burgunder, rød, fuchsia
Heklenål: Str. 5, fra www.fjellrosa.com
Mønster: Oldemorruter/eget

5. Fisketeppe
Garn: Restegarn i alle varianter
Pinner: Rundpinne 40 cm, str. 2,5
Mønster: Fisketeppemønster fra HB


Den siste UFOen har ligget stille veldig lenge, og den bir nok liggende en stund til...

Planlagte prosjekter:

* Pulsvarmere i Frøya fra Viking (mørkeblått) med flettemønster til ei venninne
* Sokker til meg selv i samme garn som over, i brunt, lilla og okergult -har ikke bestemt mønster ennå
* Julegavesokker i Opal, Bamboozle, Online og diverse strømpegarnrester

Det var vel det. Iallefall foreløpig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar