Garnmysteriet del 5 av 5- nesten ferdig! The Yarn Mystery part 5 of 5-almost done!

10/19/2007

I kveld fikk vi siste del av Garnmysteriet. Jeg hadde gjetta riktig-det ble ei veske! Ei veske til strikketøy og småtterier man tar med seg hvis man skal på besøk el.l

Vi fikk instruksjoner om å strikke hullrad på toppen av veska, og deretter tvinne garn til snørebånd. Jeg hadde imidlertid lyst til å forsøke meg på en annen vri, og for å gjøre veska mer elegant, brukte jeg litt av det brune fløyelsbåndet jeg brukte til Jaywarmerne mine.

Vi strikket også to små hjerter i den første delen av mysteriet, og disse skulle sys sammen og festes på snøret. Jeg sydde mitt hjerte fast foran på veska, og det ble veldig fint.

Hanker måtte veska også ha, og jeg så mitt snitt til å få brukt noen enkle, kjedelige metallringer jeg hadde liggende. Jeg heklet rundt dem med hovedgarnet, og deretter heklet jeg dem fast til veska på hver side. Jeg kan ikke bære veska over armen, men det gjør ingenting.

Det som gjenstår, er å fore veska samt å pynte den litt. Så neste uke skal jeg på perle- og ullstoffjakt =)


We finally got the last hint of the Yarn Mystery, and I had guessed that we were making a bag of some kind-and I was right!
The bag is meant for "take-away"-knitting, for carrying my knitting and my stash (at least some of it...) around. We were instructed to make handles and to decorate the bag. I need some pearls and some fabric for the decoration, but other than that, I´ve finished my first Yarn Mystery KAL! *proud and happy*






4 kommentarer:

  1. Gratulerer med en smart løsning, og veska fikk virkelig sitt eget preg.

    SvarSlett
  2. Strikkeveska de ble råstilig! Likte hanken godt. Behagelige og fine farger du har brukt.

    SvarSlett
  3. Den ble knallstilig.Ha en fortsatt fin søndag.

    SvarSlett
  4. Kjempemorsom løsning på garnmysteriet dit. Den ble kjempelekker. Ha en fin dag.

    SvarSlett