Litt babystrikk/ Some babyknitting

10/26/2007

Her er mine første par Dainty babybooties ferdige (link til oppskrift lengre ned på sida), de skal en kollega av kjæresten få, han blir pappa i november. De ble ganske små, men passer nok til en nyfødt. Neste gang jeg strikker disse blir det med dobbelt garn og større pinner...men de er superenkle og superraske å lage-perfekt hvis man mangler en liten gave, og har dårlig tid. Å strikke dem samt å sy dem sammen tok meg ca 1 time!

Her har jeg strikket mine første Baby Booties fra Dansk Mohair. Oppskriften kan kjøpes viaa Dansk Mohairs hjemmeside. Syns de er utrolig søte, men kan tenke meg å lage noen i mindre sukkersøt utgave også, kanskje litt mørkere farger?
Disse er også raske å strikke, men krever noe mer tid til montering, og det var litt plundrete før jeg skjønte prinsippet med sammensnøring foran.

Men nå er de iallefall ferdig monterte og klare til å pakkes inn- kjenner nemlig ei som har termin i morra, og hun skal få dem etterhvert.

4 kommentarer:

  1. Du verden så mange gravide du kjenner, Pia!!! Jeg blir nesten skremt ;-) ;-)

    SvarSlett
  2. Så fine de ble, begge parene! :)

    SvarSlett
  3. Hehe ja- eller egentlig ikke sååå mange. Det er bare gøy å strikkke babyting...og det er ingen fare, du blir ikke tante med det første =D

    SvarSlett
  4. Kjempesøte!!!
    ..og jeg likte "skjerfet" ditt ;O)