Veske ala "Sex og singelliv" og Tigerstrikk

10/31/2007

I sesong 5 av " Sex og singelliv" så jeg ei utrolig fin strikket veske, og her er mitt forsøk på å kopiere den. Originalen var nok større, og på den var det perlepynt, men jeg har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg skal gjøre det. Den skal iallefall fores, med restestoff fra strikkemappene som Felisi sydde til meg.

Veska er også inspirert av ei strikkeveske fra Knitting Daily (link i overskriften). Min skal ikke ha skulderrem.

In season 5 of "Sex and the City", Carrie carries -haha- around a beautiful, knitted, chunky clutchbag. This is my attempt to copy it-almost. I´ve used one skein of Rondo, and I´m going to line it with some lavender-coloured fabric. It´s going to get some pearls or some decoration of some kind, but I haven´t decided what yet. I´m keeping mine as a clutch, I don´t want a shoulderstrap on it, though this sweet , and a little similar, bag has one...




Jeg har begynt på knestrømper til å ha inni støvler og støvletter, strikket av Tigergarn fra Fleece Artist. Så langt har jeg strikket dette:

I´ve started some kneehighs in the Tigeryarn from Fleece Artist, and this is my progress so far:





Har også begynt på en kjole i sort vamsegarn, den strikkes ut fra en genseroppskrift der jeg forlenger og utvider bolen litt. Bilder kommer når det begynner å se ut som noe =)

God helg til dere som er innom bloggen!

Have also started a knitted, black dress for myself, inspired by a pattern from Rauma. Have a nice weekend =)

5 kommentarer:

  1. Den veska blir bare knall søt! Helt frk. Snupp-aktig, om du forstår hva jeg mener...
    Klart du kan melde deg på pif hos meg: skriv deg inn i dette innlegget http://muffinmamma.blogspot.com/2007/10/vil-du-ha-en-gave-av-meg.html
    og send meg adressen din til linvik[a]online.no så skal vi se hva vi har på lur til deg... :-)

    SvarSlett
  2. Har du bilde av den? Den høres veldig kul ut!

    SvarSlett
  3. Å, nå så jeg den! Dødskul!!!

    SvarSlett
  4. Den veska vert jo skikkeleg fin. Gler meg til å sjå ho ferdig. Fekk lyst til å lage ei slik sjølv:)

    SvarSlett
  5. Jeg synes at du fortjener noe spesielt - ta en titt på bloggen min.

    SvarSlett