Garn og mer garn

11/25/2007

Disse vottene har jeg strikket på forelesning (så spennende er det faktisk ikke med kvalitativ metode), de gikk superraskt og jeg tror jeg kanskje har blogget dem før?? Huff. Jaja. Jeg gidder ikke redigere akkurat nå. Det jeg egentlig skulle vise, var mine nye garninnkjøp-jeg har handlet litt hos Strikkinnom , og litt på eBay:




Sulka fra Mirasol måtte jeg bare prøve, og det er utrolig mykt og herlig! Fargene kommer ikke helt til sin rett på bildene, dessverre. Strikker på et skjerf til meg selv med dette, et enkelt mønster med uglemotiv .
Uglene skal få perler til øyne når skjerfet er ferdig. Løpelengden på Sulka er bare 50 m per 50 g, så det blir ikke det rimeligste skjerfet jeg har strikket, men det er det verdt!


Tre nøster Noro Silk Garden kjøpte jeg på eBay, har allerede strikket disse opp og har bestilt mer, denne gangen Kureyon. Disse tre nøstene ble til et stripeskjert og en liten veske som skal gis bort til jul. Bilder lengre opp på bloggen =)
Likte godt å strikke med Silk Garden, men jeg syns det var litt ujevnt spunnet. Liker bedre glattere garnkvaliteter.


Mer Sulka...jeg bestilte disse fire først, og så gikk jeg tom for den vinrøde da jeg strikket ugleskjerfet. Den andre fargen heter truffle, og de to nøstene er blitt til et par votter som ligger til blokking for øyeblikket.


Jeg har begynt på Cherry fra Amimono (se lengre ned på bloggen), og dermed måtte jeg ha litt alpakka likevel..hadde en del, men fargene passet ikke så godt sammen. Cherryskjerfet er nesten ferdig, mangler ca 40 cm (det skal måle 160 cm i alt)

Nwe yarn....I love Sulka from Mirasol, its so soft and shiny....I had to get some more Noro, and some alpaca as well.

1 kommentar:

  1. Heia! Takk for besøk i bloggen min!! Her var det mye fint! Elsker Norogarn jeg også. Ønsker deg lykke til på eksamen onsdag! Hvil deg godt imellom slaga Frk. Snupp. Klem Grete

    SvarSlett