Helgestrikking

11/25/2007


Forrige helg var vi på hyttetur til Fjøløy, der ble blant annet disse sokkene strikket.


Ellers har jeg lært kontestrikk på strikkekaféen, og selvfølgelig måtte jeg prøve meg-resultatet ble denne lille lappen som skal bli ei lita veske til noen til jul. Den er myntet på et spesielt innhold, men det kan ikke røpes her, for da skjønner leseren at det er til han/henne.


Dette skjerfet er resultatet av to nøster Noro Silk Garden , og skal gå til samme mottaker som får den mystiske veskesaken. Neste gang skal jeg imidlertid bruke Kureyon og strikke med litt mindre pinnestørrelse.

Her lufter skjerfet seg litt i "finværet" vi har her i Rogaland.


Uka skal brukes til eksamenslesing-førstkommende onsdag er den store dagen-deretter blir det pause til mandag, da har vi gruppeoppgave som skal legges frem, og så er det ei uke igjen til muntlig eksamen 10.desember. Deretter har jeg juleferie! Jeg skal jobbe på noen dager, og vi skal på pinnekjøttkveld hos et vennepar, men ellers skal jeg bare (trene litt), pynte til jul, strikke MASSE og kose meg før jeg reiser sørover til mamma.

Ha ei god uke, alle sammen!

I went to Fjøløy with some friends from the knittingcafe, and I knit socks (as usual). Ive learned some entrelac as well, and I knit a scarf in Noro Silk Garden for my mother-in-law.

1 kommentar:

  1. Takk for kommentaren om nøstebarntrøya mi. Her var det mye lekre farger. Helt i min gate! :)

    SvarSlett