Hyttestrikk og pannebånd

11/19/2007

I helga var jeg på hyttestrikketur på en herlig plass i Ryfylke-vi var ti strikkegale som koste oss glugg ihjel! Strikka litt og skravla mest, men jeg fikk da produsert et par sokker i ymse strømpegarn, samt et par små juletrestrømper som skal på treet til svigers.

Lørdagens høydepunkt var pakkeleken, det var julaften og ville tilstander. Jeg fikk nydelig, sjokoladebrun Baby Alpaca fra Lana Grossa, og et herlig nøste med knall oransje Silketweed som ble nøsta opp ganske radig. Siden jeg er midt i eksamensperioden og syns jeg fortjener en premie når jeg er ferdig (10.desember er datoen jeg lengter etter akkurat nå), har jeg bestilt en nøstemaskin på eBay. Den er kjempesøt, og rød! Gleder meg til den kommer. Da skal den få selskap av det fine, gamle hespetreet jeg låner av en venninne.

Babyalpakkaen har allerede fått bein å gå på, jeg har strikket et pannebånd fra en Dropsoppskrift som Virtuella tipset meg om. Takk for det =)
Jeg tror pannebåndet blir en julegave i år, men jeg har lyst til å strikke flere...





Bilder fra hytteturen har Vibbedille tatt, og de ligger i bloggen hennes!

4 kommentarer:

  1. Takk for sist =0)
    ..og pannebåndet ble knall flott.
    Klemz fra aneima

    SvarSlett
  2. Se det ja, det ble knallfint!
    Sant det var kjekt å strikke og ble pent!

    SvarSlett
  3. Så flott pannebånd.Høres ut som en kjekkhyttetur du var på.

    SvarSlett
  4. ankamor11/22/2007

    Herlig pannebånd! :)

    SvarSlett