Litt helgestrikk/ Some weekend-knitting

11/04/2007


Denne boka kom i posten forrige uke- og jeg gleder meg til å lage julepynt i papir. Spesielt var det noen fine lykter og fugler man kunne brette, de skal nok få pryde vinduer og juletre i år.
This book came in the mail yesterday, it´s about how to make christmas-ornaments out of paper. I found some nice birds and some lights I want to make.



Av det ene garnnøstet jeg farget med Kool-Aid fikk jeg akkurat nok garn til et par gode votter. Har tovet dem lett også, så de ble ekstra ulne =) Disse har Ingvild fått, hun kom nemlig innom med masse perler og garn til meg som hun ikke hadde bruk for. Tusen takk, Ingvild.

I made a pair of mittens (slightly felted) for a friend, Ingvild, who gave me lots and lots of pearls and some soft alpaca. Thank you, Ingvild!



Konvoluttveska mi har fått pynt- strassnåler på 70 % tilbud på H&M. Nå gjenstår det å fore dem og sy i glidelås, men det er jo kjempekjedelig når man ikke har symaskin....
My Carrie-clutchbag finally got its decorations- sweet strassneedles from H&M, at a 70% discount! Not bad. I haven´t done the lining yet, but I don´t have a a sowing machine (that´s my lame excuse)



Så langt har jeg kommet på kjolen min- oppskriften er fra Raumagarn, hefte 061R Voksen og barn. Jeg tar utgangspunkt i en genser med vrangbord og flettemønster, og strikker bolen lengre og videre. Planen er at kjolen skal sitte nokså tett, men være innsvingt i livet. Så får vi se hvor mye fletter jeg gidder å ha med, kan hende den blir like fin med litt mindre mønster også. Det enkle er ofte det beste, osv. Tatt i betraktning at jeg aldri har strikket genser før i hele mitt liv, er det jo noe å vurdere å gjøre den så enkel som mulig for meg selv. Den skal iallefall rekke til midt på låret, hadde jeg tenkt.
Den strikkes i svart vamsegarn- det blir varmt og godt, og så liker jeg glansen garnet får når det strikkes glattstrikk.

This is the progress of my black dress-not som exciting yet. I want to knit it fitted, and to show off my waist a little bit =) . I really like the slightly shinyness in the yarn when I knit in stockinette. The dress is ment to be a little longer than thigh-high, and there will eventually be some patterning on it...more to come.


Avslutter med denne søte buketten, den kom kjæresten hjem med på fredag. Vel er den sidelengs, men den er jo fin likevel. Tusen takk =)

My sweet boyfriend brought me these beautiful roses on friday-he´s really good at bringing me little gifts, especially flowers and chocolate. So thank you very much, Christian!

6 kommentarer:

  1. Nydelige roser. Det er det altid hyggelig og få av sin kjære.
    Ha en fin kreativ uke.

    SvarSlett
  2. Har vært en tur innom og fått inspirasjon.

    SvarSlett
  3. Hei hei og takk for både sist og de deilige vottene! Brukte de i går, de var herrrrlige!
    Sex og Singelliv-veska di ble kjempefin!
    Ville bare si hei og skryte litt av den kjekke bloggen din og ønske deg og din kjære en helt nydelig uke, til tross for skolestress og sånt tull!
    Mange klemmer fra Ingvild

    SvarSlett
  4. Tusen takk for koselige kommentarer =) Ingvild: Takk i like måte, det var veldig koselig på lørdag. Neste gang må dere komme hit, så blir vi med ut også. Bra at vottene var gode =) men savner litt oppdatering på din blogg? Klem

    SvarSlett
  5. Nydelige votter og roser. :) Du er jammen sprek som starter opp og strikker kjole, blir spennende å se den ferdig. Jeg har nå tatt din Pay it forward-utfordring. Bloggen min har blitt sørgelig oversett den siste uken, men i dag skal det blogges! God uke! :)

    SvarSlett
  6. Hehe, jeg vet ikke engang hvordan jeg kom meg inn på bloggen engang jeg...:-S Så mye annet å tenke på. Det er kjekt å studere, men huff, senhøsten er ingen herlig tid for oss masterstudenter, er det vel....?!

    SvarSlett