UFO-oppdatering/UFO update

11/07/2007

Nå er det på tide med en oppdatering av UFOlista mi. Forrige liste jeg la ut så slik ut:

(1. Harry Potter-overraskelse til venninne i England)
Denne har jeg gitt opp, fordi da jeg hadde strikket den nesten ferdig -det skulle bli en kjempelang Jaywalker, fasongstrikket og greier- prøvde jeg den på, og fikk den ikke over foten...av ren frustrasjon rakk jeg opp hele driten, og nå har jeg ikke lyst til å strikke mer med det garnet. Synd, for det er veldig godt og mykt, og kjempefine farger. Sorry, Kari. Skal heller strikke noe annet til deg seinere =)

Ergo begynner UFO/FO-lista mi her:


2. FO:
Overraskelse nr. 2
Garn: Sandnes Alpakka, petroleumsblått
Pinner: Rundpinne 40 cm, str. 2,5
Mønster: Eget

Dette skulle bli ei lue til sjefen min til jul. Den er ferdig, men ble altfor stor, så jeg har tovet den en gang, og må tove den igjen. Den ble imidlertid nokså feminin, så jeg beholder den selv.


3. UFO:
Paradoxical Mittens
Garn: Regia 4-tråds, farge Crazy Chris
Pinner: Strømpepinner str.2
Mønster: Paradoxical Mittens

Jeg har strikket en vott ferdig, men ikke festet tråder og strikket tommel. Håper jeg blir ferdig med dem før jul...


4. UFO:
Slumreteppe
Garn: Artic fra Europris, farger: Brun, burgunder, rød, fuchsia
Heklenål: Str. 5, fra www.fjellrosa.com
Mønster: Oldemorruter/eget

Dette har jeg ikke gjort noe med siden forrige oppdatering..Det skal frogges. Er drittlei...


5.UFO:
Fisketeppe
Garn: Restegarn i alle varianter
Pinner: Rundpinne 40 cm, str. 2,5
Mønster: Fisketeppemønster fra HB

...ikke dette heller....
Kanskje jeg kan tove det og bruke det som sitteunderlag?

De planlagte prosjektene fra forrige UFO-innlegg er imidlertid ferdige, og blogget =)

Resterende UFOer (altså de som er påbegynte nå i det siste):

* Votter i Onlinegarn (en ferdig, en igjen)
* Forlengelse av vrangbord på Bamboozle-sokker (en ferdig, en igjen)
* Knestrømper i Tigergarn ( en mangler kun fot, den andre er ved hælen)
* Kjole i vamsegarn- er kommet til midten av rumpa og forsøker nå å fasongstrikke den, det går greit, men det er stress å prøve den hele tida...

Alt i alt ender jeg opp med 8 UFOer- ikke verst!

Planlagte prosjekter må selvfølgelig med denne gangen også:

- Cherry av Helga Isager (se lenger ned på sida) i flere varianter
- Sjal i tykt garn (se lenger ned på sida)
- Genser til meg selv (vi får se hvordan kjolen går) i noe supermykt garn

I tillegg kommer diverse julegaver, de strikkes fortløpende. Nå skal jeg strikke videre på kjolen =)

Here´s my UFOlist:

1. Harry Potter-surprise - FROGGED! (only 9 more UFO´s to go...)

2.Hat in alpaca for my boss (it´s finished, but turned out slightly feminine and too big...so I´m going to felt it a little bit, and maybe keep it myself. But that means I have to make him another one...)

3. Paradoxical Mittens (one finished)

4.Slumber Afghan (will frog....hate it. Soon.)

5.Fish Afghan ( a KAL from Hobbyboden, mine turned out absolutely ugly. Can´t be frogged either, due to different yarns an a bunch of other ughs.) Maybe I can felt it and use it for something else?

6. Mittens in On-Line (one finished, will finish the other at school next week)

7. New ribbing on Bamboozlesocks (too short and won´t stay on my ancle)

8.Kneehighs in Tigeryarn from Fleece Artist (love these, they´re just a little....yellow. But I will finish them quite soon, because I need them. It´s cold in Norway!)

9.Black knitted dress (I´ve knit up to my belly, and will start decreasing for waist soon. It´s just a bit boring knitting stockinette in black yarn...)

That´s about it.

2 kommentarer:

  1. Det er bra du har oversikten! Kjedelig med sokkene som ikke ble passe da, ergerlig når en har lagt mye arbeid i det! Gleder meg til å se ufoene dine ferdig!! Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Du er sikker på at du ikke bare skal kutte ut jobb og studier, og bare gjøre det til en heltidsjobb å strikke da....?

    SvarSlett