Julegaver og strikkekafé/ Christmas presents and knitting café

12/20/2007

I det siste har jeg strikka og strikka for å bli ferdig med julegavene, men de fleste har jeg ikke tatt bilder av-de har fått julepapir på med en gang. Her er i det minste en liten pekepinn...mottakeren leser bloggen, så derfor kan jeg ikke legge ut hele bildet....


I går kom jeg med toget kl.1400 fra Stavanger, og kl 14.30 var jeg på plass på Karmin for å treffe
vis2vas som også har fått egen hjemmeside,
Vigdis Marie Design. Hun hadde med seg den berømte sokkeboken sin som jeg har gledet meg til å kjøpe-og så fikk jeg en koselig kalender med. Vi har ikke kjent hverandre så lenge, men vis2vas er ei sånn dame som det kjennes som man har kjent hele livet.

Det ble strikking og skravling (og konfekt!) og litt garnhandel (hysj) og mer strikking. Satser på at det ikke blir lenge til neste gang.
Dagen i dag skal brukes til å strikke og handle de siste gavene- jeg har to igjen som skal handles, og tre og en halv igjen å strikke...heldigvis er det ikke så store prosjekter, så jeg skal nok rekke det med god margin. Seinere skal jeg på gallerirunde med min beste venninne, og så blir det nok piker, sang og vin hjemme hos henne.


Ønsker alle som er innom en riktig fredelig og fin julefeiring!

I´ve been knitting and knitting lately, to finish most of my Christmasgifts, but I haven´t taken photos of them. Here is a little hint -I finished this yesterday, and ig goes to someone in my family. Most of you knitters can recognize the type of yarn and probably find out what this is, but I don´t think the recipient can =P

I came from Stavanger to Kristiansand yesterday at 1400 pm, and at 1430 pm I was at my local knitting shop-Karmin- to meet up with a friend from the knitting community. (click on the title to get to her homepage) . We knitted and chatted and shopped a little yarn, of course, and I bought her Sockbook which is great! She also gave me a sweet little calendar with pictures of the different socks in it. Maybe I should start my own knitalong and knit one pattern a month? We had a great time, and I hope it won´t be long until nest time we meet.

Today I´m going to get the two last gifts that I´m lacking, and I need to finish three and a half knitted gifts as well.(wonder what the first half is? Not so difficult to figure out, I guess...they come in pairs and I love to knit them...). Later on I´m meeting my best friend for a tour of the local galleries and the art museum, and then some wine and fun at her house.

I wish you all a merry christmas!

9 kommentarer:

  1. Ønsker deg også en riktig fin julefeiring, og lykke til med strikking av de siste julegavene! :)

    SvarSlett
  2. Jeg ønsker deg og dine en riktig god jul, snakkes på nyåret!

    SvarSlett
  3. Ønsker deg en kjempefin og god jul! :o)

    SvarSlett
  4. Jula er gøy, med lek og støy. Hvis du har vært snill og grei, får du kanskje det du ønsker deg. God Jul :)
    Ronille

    SvarSlett
  5. God jul til deg også!

    SvarSlett
  6. God jul!! :) Håper vi får til å treffes og strikke litt. Jeg kan alle dagene i romjula fra 3. juledag. Bare å si fra! :)

    SvarSlett
  7. Ønsker deg en riktig fin jul og romjul...Så prates vi nok på nyåret :)

    SvarSlett