Julestrikk og nytt garn/ Christmas knitting and new yarn

12/29/2007



Denne lua strikket jeg til den ene sjefen min, hun ble veldig glad. Strikket i Vamsegarn fra Rauma.
My boss (one of them anyway) got this hat for Christmas, and she loved it. I´ve knit it with Vamsegarn from Rauma,


Her er den ene HV-gaven jeg fikk for desember/november-masse fint! Tusen takk.
One of my Secret Pal gifts for december-thank you so much!


Bytta vekk noe strømpegarb (Claudias Handpainted) mot dette-er kjempefornøyd med byttet!
Got this beautiful yarn from a yarnswap with an online friend-she got some Claudias Handpainted.

href="http://2.bp.blogspot.com/_o0iaYE2FQHk/R3ZjAODZ1SI/AAAAAAAAA-8/wYjqmOrgDXw/s1600-h/DSCN0669.JPG">
Julen var travel i år, med selskaper på løpende bånd-men jeg rakk da å strikke litt likevel. Noen siste-liten-julegavestrømper ble strikket, men dem rakk jeg ikke å ta bilde av før julaften. Ellers har jeg strikket en halsvarmer i samme mønster som "my so-called scarf", i dobbel Eskimo fra Garnstudio. Tykk og god og veldig varm!
Christmas was busy this year, but I got some knitting done-this little cowl, in "my so.called scarf"pattern with double Eskimo from Garnstudio, using #15 needles! It´s warm and snuggly, and fits me perfectly.


Litt nytt garn ble det også, som dere ser har jeg forsøkt å få litt orden i sakene (og ryddet vekk så mye garn jeg fikk plass til å stappe nedi kurver og esker).
This is some of my new yarn-I tried to clean up my stash a little, and Ive stuffed all my baskets and boxes with yarn, so I have enough for a while, I think..



I kveld skal jeg begynne på Brooklyntweeds stripete skjerf i Noro Kureyon, det forrige jeg strikket ble for smalt. Ellers står ei Fanakofte til meg selv på to-do-lista, den skal strikkes i Duo Silke/Merino som bunnfarge og Kauni Regnbue som mønsterfarge. Tror det kan bli utrolig kult!
I´m starting the stripy scarf from Brooklyntweed once again tonight, and I´m also planning on makint a Fanakofte (Norwegian traditional cardigan) with some Kauni Rainbow and some silke/merino Danish yarn I got for Christmas.

3 kommentarer:

  1. Lekker lue. Ikke rart den falt i smak.

    Ønsker deg ett godt nytt år!

    SvarSlett
  2. Stilig, ny blogg! Jeg lengter etter Blomma! Der skal vi kose oss til sommeren, ikke sant? :D Kos deg masse i morra, håper dere får en knall kveld! Takk for det gamle og GODT NYTT ÅR! klem fra kusina

    SvarSlett
  3. Her var det noen lekkerbiskener:-) Lekker lue! Ønsker deg et godt år Frk. Snupp!! Klem Grete

    SvarSlett