Noroskjerfet/Noro stripy scarf

12/08/2007



Jeg har strikket en minivariant av det populære Noroskjerfet med ett nøste Noro Kureyon og dobbel tråd alpakka. Det ble i smaleste laget, så jeg vurderer å rekke det opp igjen og strikke det bredere og med flere nøster. Men fargene er nydelige sammen!

I´ve knit a mini Noro scarf with one skein of Noro Kureyon and two threads of purple alpaca. It became a little too skinny for my taste, so I´m considering ripping it and maybe knit it up with more Noro and some thicker yarn. But I love the colours!

5 kommentarer:

  1. Her manglet det ikke på julestemning! Koselig med rød juleblogg. Fine farger i det noro-skjerfet!

    SvarSlett
  2. ja de fargene var fine! har sett noro hos garnbutikken min her i skottland..men aldri kjøpt det ...enda!!og så fint og juete du har det..har det ikke sånn vi..men til neste år blir det andre saker tenker jeg!!

    SvarSlett
  3. Virtuella12/09/2007

    Du.. skjerfet.. du kan jo plukke opp med svart på langsidene, strikke et par riller og så strikke med Norogarn og så med svart igjen. Tror det kan bli en fin effekt.. Så slipper du å rekke opp.

    SvarSlett
  4. Kjempe lekkert, varmt og nydelig skjerf. Ha en fortsatt fin
    2.advents søndag.
    Ronille

    SvarSlett
  5. Hei! Hadde vært hyggelig å gå på strikkekafé, men eg jobbar dessverre seint på onsdagane. Må nok også bruke onsdagen til pakking, sidan eg reiser bort i juleferien. (Er ikkje original sørlending) KAnskje eg får sjansen til å vere med ein annan gang.
    Kvar får du tak i Noro-garn forresten? Er det nokon som selger det her i landet?

    SvarSlett