Olga er i hus!...og litt strikkerier/Olga is in the house!...and some knitting

12/08/2007


Jeg har strikket disse sokkene til kjæresten min-de heter Boyfriend socks, og var enkle og fine å strikke. Her er en detalj fra mønsteret. Jeg har brukt Opal regnskog, neste par skal strikkes i Uni, da kommer mønsteret mye bedre frem.

I´ve knit the Boyfriend socks for my boyfriend, they were easy and nice to knit. This is a detail. I´ve used Opal Rainforest, but I think I´ll knit another pair in the Uni-series instead, because the pattern disappears too much with the variegated yarn.


Ferdige sokker, mottaker ble veldig fornøyd =) The socks are finished, and my boyfriend is very satisfied =)



Endelig fikk jeg nøstemaskinen min, kjøpt på eBay for knappe 150 kr pluss frakt. Veldig søt, og veldig god =) jeg har døpt den Olga. Vi ble raskt venner, og har stort sett hengt sammen som Tuppen og Lillemor de siste kveldene. For se bare hvilke fantastiske nøster hun tryller frem:

My yarnwinder finally arrived! I bought it on eBay, which is much cheaper for me than it is to buy it here in Norway. It´s red and sweet, and I´ve named it Olga. We´ve become great friends-and look what goodies she makes:



4 kommentarer:

  1. Kronborg12/09/2007

    Gratulerer med Olga, jeg er ikke misunnelig i det hele tatt... ;) Kjempefine sokker og skjerf du har strikket også. God 2. søndag i advent! :)
    PS: Jeg har litt problemer med å legge inn kommentarer, får ikke linket til bloggen min lengre. Er det nytt blogspotsystem?

    SvarSlett
  2. Hehe.. Du er bitt av snurre- basillen.
    Foresten så var de tøffe de boyfriend sokkene.
    Snakkes kanskje på onsdag..!? =0)

    SvarSlett
  3. Jepp! Her snurres det for harde livet =)

    SvarSlett
  4. Hei, jeg trenger en av disse! Ellers så pleier de nøste det opp på butikken når jeg kjøper garnet..
    Ha et godt Nyttår!

    SvarSlett