Jackyll and Hide!

1/23/2008

Endelig har jeg fått strikket denne ! Har tenkt på det lenge, men da kjæresten etterlyste den til skibakken kommende helg var det bare å sette igang. Som sagt, så gjort- og her er resultatet! (om den fungerer så godt som lue, er jeg usikker på-det ser veldig bra ut på oppskriften, men på både kjæresten og meg liknet den en opprullet kyse eller noe i den dur)
I finally knitted the "Jackyll and Hide"-balaclava from Knitty Fall 2007. My boyfriend wanted it for his upcoming skiing-weekend with his friends....Pattern can be found here. It worked out really well, but we didn´t seem to find out how it was supposed to work as a regular hat. It didn´t look like one when the brim was rolled up, but hey-the most important thing is to scare your fellow skiers, right? .







Jeg har også strikket min første garnkurv, etter eget hode- brukte syv nøster Iglo fra Europris, og hver stripe er et helt nøste. Ikke spesielt drøyt garn, med andre ord. Bildene er tatt før- og midt i- tovingen-den trengte nemlig en omgang til etter 40 gradersvasken. Bilder av ferdig kurv kommer!
I´ve also knitted a knitting- (or yarn-)basket for myself, using 7 skeins of Iglo from Europris. It came out nice, but it needs more felting-I´ll put up more pictures when it´s done.







Ellers strikker jeg på månedens oppskrift i Pulsvarmeralongen jeg er med i, begynte på det norske mønsteret, men pulsvarmeren ble altfor liten og skal bli til en mobilveske i stedet. Dermed begynte jeg på Diamond Handwarmers i stedet- mine er hvite, og jeg er ferdig med en-har så vidt lagt opp nr 2. De blir kjempefine, disse blir det garantert strikket flere av!
I´m also knitting the Diamond Handwarmers for the Handwarmer KAL for january. Love the pattern, it´s easy and quick, and the handwarmers fits perfectly. I´ll knit more of these!

4 kommentarer:

  1. Så flott den garnkurven var! Artig lue då, trur nok det er mange som kikker rart om han kommer rennende ned bakken med den på ja... he he

    SvarSlett
  2. Åhåhååå! Jeg ler så jeg griner når jeg tenker på Christian i skibakken med den balaklavaen! Den var bare helt hysterisk kul!!! Dødsstilig!!! :-D :-D

    SvarSlett
  3. Hihi ja, han gleder seg til å skremme Henning! Han har fått streng beskjed om å ta bilder, så det blir nok dokumentert.

    SvarSlett
  4. Kjempeartig lue! Ja den må være kjekk å ha i skibakken, slik at man ikke blir gjenkjent om man skulle komme til å dette....

    SvarSlett