Jakka er ferdig!

2/12/2008




Denne jakka fra Garnstudio ble ferdig i går, nå gjenstår bare en siste blokking (armene må rettes litt på) og ordentlige knapper. Jeg vil ha noen større, blanke, sorte knapper-må bare finne dem først...disse er små buttons med pingviner på =)

Jakka er strikket i resten av Vamsegarnet fra den beryktede kjolen, og jeg hadde akkurat nok- bare noen trådstumper igjen til slutt. Neste store prosjekt på lista er Fanakofte-garnet er på plass, mangler bare oppskriften, så er jeg i gang.

Ellers har jeg som vanlig noen småprosjekter på pinnene, blant annet stripete votter i Alpaka Fashiongarnet jeg fikk av Aneima, og et par Nutkinsokker i håndfarget sokkegarn fra Etsy. Bilder kommer seinere.


I´ve knit thisjacket in Vamsegarn from Rauma, it´s almost finished-only missing some bigger buttons, and a slightly blocking of the arms...Also I have some smaller projects on the needles, a pair of stripy mittens in the Alpaka Fashion yarn I got from Aneima (so far I´ve knit one mitten without the thumb) and I´m knitting the Nutkinsocks in some beautiful, handdyed sockyarn I bought on Etsy.com

8 kommentarer:

  1. Flott jakke:)Jeg har strikket ferdig samme jakka i dag,mangler bare knapper!Jeg har strikket i alaska.Ble ordentlig fornøyd:)

    SvarSlett
  2. Så kjempefin jakke! Du er jaggu flink!
    Trist å høre om bestefaren din... Håper det går bedre med ham nå enn da du skrev siste innlegg... Det finnes liksom ingenting i verden som er bedre enn besteforeldre, så jeg håper du får beholde ham lenge!

    (Hils din kjære og si at jeg var på Curekonsert i går, forresten. Haha!)

    SvarSlett
  3. Takk for det =) det går bedre med farfar, han er stabil og snakker, men trenger lang tid til opptrening. Min kjære hilser bittert tilbake =P

    SvarSlett
  4. Jakken din ble lekker, og fargen er jo helt topp...
    Håper det vil gå bedre med din bestefar, krysser fingrene jeg også. Ha en fin kreativ uke:-)

    SvarSlett
  5. Den jakka var nydeleg. Veldig spennande mønster. Huff, lyst-å-lage-lista mi blir bare lengre og lengre av å lese bloggar.

    Det var trist å høyre om farfaren din. Håper det går bedre med han.

    SvarSlett
  6. Du så fin jakke!! En sånn hadde faktisk jeg kunne hatt også. Håper bestefaren din er på bedringens vei, sånt er ikke å spøke med.
    Ha en fin Valentine-dag!

    SvarSlett
  7. Grattis med en kjempefin jakke. Du har virkelig fått dreisen på "overdelstrikking". :) Ha en super valentinesdag. :)

    SvarSlett