Masteroppgave!

2/16/2008

Det glemte jeg helt å si i forrige innlegg... Jeg var hos veilederen min i går, og har fått klarsignal på å skrive masteroppgaven min (i Kunst og kulturvitenskap) om Ravelry!
Gleder meg veldig til å begynne på dette, så nå skal jeg hamstre litteratur som kan passe. Problemforumleringen er ikke klar ennå, men jeg kommer til å fokusere på spennet mellom hverdagslivets identitet og den identiteten som utvikles på internett, blant annet ved bruk av nettsamfunn som Ravelry. Det er jo flytende grenser her, ettersom man tar med seg mye fra begge steder når man er på det ene eller andre stedet, så dette blir spennende. Foreløpig er dette ganske ullent =P

Uansett, jeg skrev en mail til Jessica som startet opp Ravelry, og hun var veldig positiv og skrev at de følte seg beæret...finfin start på helga. Det morsommme var at veilederen min ikke ante noe om hvor utbredt strikking og hekling er, og iallefall ikke hvor stort Ravelry var- og hun lot seg umiddelbart begeistre. Så hun fikk en Tour de Ravelry, og der fikk jeg klarsignal på at dette kunne bli en god oppgave.

I´m very excited, because my teacher gave me permission to write my masters thesis about Ravelry! At this point I don´t have much of a topic, but the theme will be about identities and how we alternate between different places, virtually and in real life.

5 kommentarer:

  1. Hei...har sittet her og lest og studert bloggen din. Mye fint du viser oss, du er veldig flink. Jeg har så lyst å strikke FISKER til fisketeppe.. ser at du har gjort det. Kan du gi meg oppskriften på fisker? så kan jeg begynne å ha et sånn lettvint håndarbeide i vesken min?? God helg til deg og klem fra meg...
    gunnlaug.gjersvik@dcpost.no

    SvarSlett
  2. Takk for hilsen i bloggen min! Er nesten helt frisk, takket være antibiotika. :)
    Så spennende masteroppgaven din høres ut til å bli! Å skrive om Ravelry må jo være drømmen! :)
    Fortsatt god helg! :)

    SvarSlett
  3. Så spennende!!! Lykke til med oppgaven!

    SvarSlett
  4. Så morsomt at du skal skrive om ravelry! Du bør passe deg så du ikkje bruker all tida på research og feltarbeid då :-)

    SvarSlett
  5. Oi, for en spennende oppgave, det var en kjempeide! Lykke til :o)
    Jakken din ble flott!

    SvarSlett