Min første håndtein

3/25/2008






Endelig kom varene jeg har bestilt fra Spinnvilt - en Louet håndtein med dingsen på toppen (det var visst den beste å starte med), merinoull, nylon og brunt og rosa fargestoff. Bildene viser forarbeidet til spinninga- predrafting heter det på engelsk, jeg aner ikke hva det heter på norsk- noen som vet? Jeg fikk dreisen på det etterhvert, men det er tungt i skuldrene! Flere bilder kommer når garnet vokser litt. Kjempegøy var det iallefall! Jeg tør ikke farge ull riktig ennå- venter til garnet er ferdig, og så må jeg nok testfarge litt-jeg har aldri farget med syrefarge før, så litt prøving og feiling må nok til.

I finally got my hand spindle from Spinnvilt- from Louet. I´ve predrafted som fiber, and I´ve started to spin a little bit-more photos will follow later. I bought
some acid dye as well, but I´ve only used KoolAid before, so I´ll have to test-dye som before I start to dye my own fibre.

2 kommentarer:

  1. Skikkelig flottegreier! Jeg må nok prøve meg på en håndtein jeg også en gang.... Ser skikkelig gøy ut det også! Skjønner ikke egentlig hvorfor jeg startet med rokk...hmm:)

    SvarSlett
  2. Aiaiai, lykke til med spinning!! Jeg har en slik håndtein selv forresten:-D

    SvarSlett