Sokkeblokkere, min første veske og babyluer!

3/03/2008



Etter et mønster jeg fant på Ravelry har jeg lagd noen provisoriske sokkeblokkere, som brukes til jeg får tak i noen i tre...disse er skåret ut av en tynn skjærefjøl i plast som ikke ble brukt. De er ikke så fine, men veldig praktiske. Tror jeg må lage et sett til større sokker også.
I´ve made my own sockblockers from a pattern found in Ravelry-I´l use these until I get some of the nice wooden ones.




Her er første Froggy ferdig (fra sokkeboken til vis2vas, den får du tak i her ) og prøver ut den nye sokkeblokkeren. Det går akkurat med et par sokker str. 40, men den kunne vært litt lengre i foten.






Hagenissen min er modell for to babyluer som skal til Kenya- hagenissen skal forøvrig få et strøk med spraylakk når jeg bare finner rette fargen...




Her er min første store kreasjon på den nye symaskinen min- ei strandveske sydd i stoff fra Åhlens, med rødrutete for (et skjerf kjøpt på tilbud på Indiska) og babushka-knapper. Jeg er veldig fornøyd- på tross av skjeve sømmer her og der, syns jeg den ble veldig fin tatt i betraktning at jeg ikke har sydd noe særlig på mange år!
Onsdag reiser til til Gran Canaria- og den blir et fint reisefølge =)


My garden gnome is modelling two baby hats I´ve knitted for some homeless children in Kenya, more to come! I´ve also sown my first bigger project- a beach tote made from some retro fabric from Åhlens, lined with a scarf from Indiska. I´m quite satisfied with it, although it´s got some flaws her and there...My boyfriend and I are going to Gran Canaria on wednesday, and this tote bage will join us =)

7 kommentarer:

  1. Madam Butterfly3/03/2008

    Liker vesken din, lekker farge. Blir rent i vårstemning. Sokkebloggere har jeg aldri brukt, kanskje en i de å prøve.

    SvarSlett
  2. Hei, god tur!! Fine sokker, luer, veske og sokkeblokkere. :)

    SvarSlett
  3. Utroooooolig kul veske! Syr du på bestilling kanskje??? (Jeg ønsker meg også symaskin så jeg kan sy vesker, men så var det det med å prioritere skole, for jeg vet hva som skjer hvis jeg får meg symaskin... Det blir plutselig mye viktigere enn å skrive oppgave. Off.

    God tur! Kos dere masse, oppfør dere pent, og jeg håper vi snakkes snart!

    SvarSlett
  4. Vesken ble supertøff, og stoffet var stilig!

    SvarSlett
  5. Hehe, de sokkeblokkerne så helt selvlysende ut så jeg var sikker på at du hadde kjøpt noe kjempefancy jeg;-)

    Og fine sokker ble det ja, og luene er kjempesøte<3

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  7. Anonym6/06/2008

    jeg har vært innom mange blogger. jeg har funnet en absolutt anbefale.

    http://blog.360.yahoo.com/blog-J9AFC4w_dLQPBhIeh0skZAo83w--;_ylt=AqyzOUHPtYHMuqyLuVx1d_.kAOJ3?cq=1

    eller prøve dette

    http://norskfrangi.blogspot.com.
    men for lite utvalg. noe er veldig kuult.

    SvarSlett