Knit Picks Harmony Wood!!

4/21/2008

Jeg har fått et piano! Min snille pappa vil ikke ha sitt lengre, og både sambisen og jeg spiller (spilte, rettere sagt- men nå kan vi jo spille igjen begge to.) så det er topp! Gleder oss til å få det i hus.

Endelig har jeg fått tak i de fantastiske Harmony Woods fra Knit Picks- kjøpt hos Getknitted, rask levering og god service.
Jeg kjøpte to sett strømpepinner; 2,25 og 3,25-de har jeg iallefall ikke fra før, og det kan være greit å ha for å variere strikkefastheten litt. Dessuten ville jeg prøve pinnene før jeg bestiller hele settet. Bestilte også 80 cm og 100 cm tråd eller streng eller hva det nå heter, og skru-på-rundpinner str. 3,25 og 4,25. Gleder meg masse til å strikke med dem!

I dag har jeg også sydd litt; et nytt og bedre strømpepinneetui kom til verden etter intensiv pensumlesning (orka ikke mer Thomas Aquinas og middelaldersk teori)- og så hadde jeg litt sånn strykelim fra IKEAgardinene mine, så da juksa jeg litt på innsida av etuiet. Fint for en som ennå ikke har lært seg å sy beint.

Legger ved et bedre bilde av Nutkinsokkene mine, det er en stund siden de ble ferdige, men jeg er superfornøyd med dem. Det eneste dumme er at de vrir seg litt.

My Dad gave me a piano! How about that. Also; new knitting needles from Knit Picks-the lovely Harmony Woods, and I´ve made a straight needle case- and also a pair of the Nutkin socks (pattern in Ravelry)




9 kommentarer:

  1. Skal jeg tørre å sy et pinneetui idag? Ble fristet etter å ha sett det du har laget. Må nok frem med maskinen. Noe må man finne på når man er syk. Heldiggris med piano!

    SvarSlett
  2. Jeg strikker også Nutkin sokker, men jeg speilvendte den andre halvdelen. Felisi skrev om det da hun strikket de sokkene og det fungerte visst mot vridningen.

    SvarSlett
  3. vibbedille4/22/2008

    Har ikkje greie på disse sokkene men leste enplasse om ei som hadde noen som vridde seg og hun speilvendte mønstret??? Men eg har ikkje fjøring på hvordan, merkelig ting å huske,men kanskje fordi eg lagret oppskrifte? Hmmmm ja ja nå er det natt og du må sove godt! Nattinatt og takk for i kveld, koselig! Klem vibbes!

    SvarSlett
  4. Må speilvende begge. De to første pinnene strikker du vanlig, mens de to siste speilvender du.

    SvarSlett
  5. Ville de ikke det fine pianoet lenger? "Dumt" for deg... ;)kjempefint etui! fortsatt god lesing!

    SvarSlett
  6. Jeg forstår ikke det fnugg av nutkinhælen!

    SvarSlett
  7. Anonym4/25/2008

    Så var nok ei uke over og det er snart helg. Eg er på min ukentlige God Helg bloggbesøktur, og ønsker deg ei fin helg.
    Klem fra Ronille

    SvarSlett
  8. Så snill du er:) Skal prøve meg litt frem da. Det blir nok en hæl etterhvert....

    SvarSlett
  9. Åå heldig du er som har fått et så flott piano! Og så fint at dere kan spille sammen :-) ha en fin helg!

    SvarSlett