Spinning, fremgang på Marius og litt av hvert

4/05/2008


Denne rokken (eller spinnemaskinen?) mangler noen deler, den står hos sambisens bestemor og tar seg ut- måtte bare ta bilde av den. Ingen av oss greide å finne ut hvordan den virker. Vakkert arvegods er det iallefall.
This oldfashioned spinningwheel resides at my boyfriend´s grandma´s house. It appears to be missing some parts, but it´s beautiful anyway..

Siden håndteinen min tok kvelden ganske raskt, har det stoppet opp litt med spinninga- jeg fikk en ny umiddelbart, men har prioritert strikking og eksamenslesing. Neste uke blir det nok mer spinnerier; jeg deler uansett noen bilder med dere fra prosessen:
My handspindle broke last week, and I got a new one right away-but I haven´t been spinning since then- my time has been spent knitting and studying. Thought I´d share some photos of my learning process anyway:



Mariusgenseren begynner å ta form, nå mangler jeg raglanfelling (og det kan jeg ikke) og ermer, så er den på plass. Mønsteret fins i Hjemmet, nr 8 2008- jeg har modifisert mønsteret ved å strikke den minste størrelsen, og latt være å øke etter nedre kant. Ermer og halskant og sånn skal strikkes i hvitt, og så vil jeg ha rødt oppe på skuldrene og kanten. Håper det blir så fint som jeg ser for meg- syns iallefall passformen er god, litt trangt- men siden jeg strikker i superwashgarn gjør ikke det noe.
My Marius-sweater is almost finished- I have to learn how to knit raglan and finish the arms, but I´m very happy with the fitting and the overall look of this sweater.

3 kommentarer:

  1. Hei!Morro å titte inn til deg.
    Skal si du leser mye.Masse flotte strikkeprosjekter hos deg.
    Lykke til med mariusgenseren.
    Her sør er jo været nydelig i dag.
    var på vårmarket på Steinerskolen,
    på Lund.God helg!Hilsen Linda :))

    SvarSlett
  2. Mariusgenseren ser ut til å bli veldig fin! Du er ei flink kusine du :) I dag skal vi på innflyttningskaffe til Sigrunn... Kjell er hjemme for helga. I går gikk jeg forbi Steinerskolen og lurte på hva som foregikk. Vårmarked, ja! He he. Kommer du hjem til kulturnatta? Har lyst til å se på fetteren som skal spille :)

    SvarSlett
  3. Så koselig med vårmarked! Og innflyttingskaffe. Jeg kommer ikke hjem tror jeg, når er det? Eksamensperioden min er fra nå til 23 mai, så det blir travelt....har veldig lyst å se han spille, men vet ikke om jeg kan.

    SvarSlett