Ut på tur, ny genser og Jaywalkers

4/29/2008

Forrige uke var jeg på tur i Vistvik på Randaberg sammen med to venninner og valpen Mira- nydelig solnedgang og et fantastisk landskap....venninna mi bor her ute, og jeg må innrømme at jeg er ganske misunnelig på omgivelsene hennes. Vel bor jeg i nærheten av Jernaldergården, men det er liksom ikke helt det samme...

I went for a walk in these beautiful surroundings in Vistvik, Randaberg last week together with two friends and the wee puppy Mira- I wish I could live here...




Mariusgenseren, eller Mariustunikaen som den kanskje kan kalles, har vært ferdig en stund, jeg har bare ikke fått tatt bilde av den før idag. Den har vært i bruk mange ganger allerede, og jeg er veldig fornøyd med passformen. Den ble litt snau over bringa, men da vet jeg det til neste gang- det er tross alt min første genser, så jeg er ganske stolt =) Jeg har lyst på en tradisjonell Marius i blått også, og har vurdert å strikke Arne og Carlos sin versjon- "Cheese Attack".
Har også strikket et par Jaywalkers, riktignok har jeg visst bommet litt på fellingen, men pytt- man lærer så lenge man strikker.

My Marius sweater became a tunic, but I like the length and the fit, although it was slightly tighter over the chest than I thought it would be...but hey, it´s my first sweater EVER, and I´m quite proud..I´ve finished a pair of Jaywalkers as well, I´ve made another type of decrease than the pattern suggests, but hey- they still look nice, don´t they?


8 kommentarer:

  1. vibbedille4/29/2008

    Såååå flink du er! De sokkene ble jo bare skikkelig bra altså! men da snakkes me iallefall i morgen, blir koselig det! nattinatt og sove godt! Eg sitter nå å speilvender Nutkin sokken...jada er rakk de opp for de begynte faktisk å vri seg på pinnene! Takk for tipset!

    Klem Vibbedille

    SvarSlett
  2. Dette ble jo rett og slett en sexy utgave av marius, slett ikke verst! Tøffe sokker også.

    SvarSlett
  3. Kjempefin utgave av Marius! Skulle absolutt ikke tro at det var din første hjemmestrikka genser.

    SvarSlett
  4. Den Marius-genseren ble så stilig! Og du kler den utmerket. Du har vært kjempeflink!

    SvarSlett
  5. Anonym4/29/2008

    Gratulerer med ny genser og sokker. Flotte bilder :)
    Ronille

    SvarSlett
  6. Flot marius-genser du har lavet og så er det ovenikøbet den første!!
    Dine sokker er blevet meget meget fine.

    SvarSlett
  7. Så KJEMPEFIN Mariusgenser! Du er fliiiink!!!!! :-D :-D

    SvarSlett
  8. Kjempeflott genser! Har litt sansen for den hvite mariusen, og den "formstrikka" var kjempelekker. I allefall på deg!=D
    Jeg har den bomsete blå, men den er god den også;)

    SvarSlett