Vår i lufta

4/02/2008

Her i Stavanger er det vårlig- det er sol, men kaldt- og det er snart eksamen...derfor får jeg ikke strikket eller spunnet så mye som jeg har lyst til. Derimot har jeg fått sådd sommerblomster- bilder kommer i hagebloggen så snart de spirer.

Ellers er det på tide med en WIP-oppdatering (ikke UFO, riktignok hviler et par av prosjektene lenge av gangen, men de er under arbeid likevel...) Siden jeg har gjort ferdig Nutkinsokkene og Blueberry Wafflesokkene, syns jeg at jeg kunne starte på et nytt prosjekt til meg selv- nemlig Halsstriber, som LiseLotte har laget mønsteret til. Skjerfet strikkes dobbelt på rundpinne, da slipper jeg å strikke vrangmasker og så blir det mye finere. Jeg bruker Gjestals babyull, i vårfarger- lysgrønn og mørk grønn, samt mørk brun som kontrastfarge og på Feather and Fan-mønsterborden. Trengte et skjerf som passer til en knallrød jakke, og hadde lyst på noe annet enn hvitt.

Fanakofta hviler- den venter på garnpåfyll, og Mariusgenseren er nesten ferdig-men jeg er midt på mønsterborden på brystet, og av en eller annen grunn har jeg strikket en pinne feil fire ganger, så nå må den ligge litt. Jeg fikk et kjempefint nøste Austermann Step av Vibbedille som vertinnegave forrige gang vi hadde Strikk Innom hos meg- og det er på vei til å bli et par Jaywalkers til meg eller noen andre til jul.

Paradoxical Mittens hviler de også, men jeg har tenkt å strikke ferdig vott nr 2
når jeg har strikket Halsstribene og Jaywalkerne.

I morra er det strikkekafé på Garnkilden, dit skal jeg etter jobb og strikke og skravle og kose meg =)
Ha ei fin uke i vårværet!

1 kommentar:

  1. Anonym4/04/2008

    Heisann. Titter innom for å ønske deg ei god helg :)
    Klem fra Ronille

    SvarSlett