February Lady Sweater

7/16/2008

It´s REALLY difficult to photograph oneself in the mirror...but here goes; my first February Lady Sweater (free pattern, link at end of post) knit wiht half a gull lace pattern. I stole the buttons off an old cardigan I never use, and I think they fit the pink color well. The sleeves are slightly wide, but I have an FLS #2 on the needle as we speak, so I don´t care.





...testing various clothing to match the screaming pink. One thing is for sure; I need lots of rouge and sunpowder when wearing this =P



This lovely photo shows me; looking like a slightly narcotic pale owl- the happy knitter. Don´t get me wrong-I love the jacket, but I don´t love taking my own picture outside in the rain...


The pattern is here


6 kommentarer:

  1. Den ble fin - og skikkelig vågal farge!

    SvarSlett
  2. I have to laugh...I HATE taking my own picture to show off a project! The only mirror I have that is big enough is in the kids' bathroom...and it is always covered in kid spit and smears...and I always forget to clean it before I do the photography! (Seriously, look back at my blog posts from around Feb/Mar when I made the Amanda hat) The sweater is gorgeous. You will be happy it is bright when you are in the middle of winter! I can't wait to see your Cobblestone...this is in my Ravelry que. Perhaps I will start it this winter.

    SvarSlett
  3. wow, den var kjempestilig! den er i min kø også...men nå ser jeg åssen den virkelig ser ut..og tror den må litt lenger forover i køa!!

    SvarSlett
  4. om mariusen min, fargen heter blueberry, og er virkelig blåbærfarge. den har lillatoner i som ikke vises så tydelig på bildet. så blåbærblå maiusgenser er det. fls blir det på meg etter sommerferien tenker jeg. tenker jeg kommer til å bruke grønn..! skal si ifra når jeg kommer så langt:)

    SvarSlett
  5. Åååååh!
    Den ble griselekker! Jeg kjenner jeg har blitt litt hekta på hu godeste Zimmermann. Akkurat nå har jeg lagt opp og strikker trøstig på en tomten jakke til et imaginært barn, tenkte jeg skulle prøve meg på February jacket til barn før jeg kaster meg over ei sånn jakke til meg selv også. Den er RÅLEKKER!!!!!!!

    Flinke dama!
    *klappe på hodet*

    SvarSlett