Ferdige prosjekter til høstkulda

10/13/2008

Så er to prosjekter ferdige:




Shalom Cardigan, mønsteret finnes på Ravelry. Jeg har brukt Sisik fra Dalegarn (5 nøster) og lagt til to ekstra knapper, samt ekstra masker under armene for å få jakken tettere over brystet. Strikket den litt for lang syns jeg, men den er god og varm.




Lace Capelet er også et mønster fra Ravelry, av Mary-Heather Cogar- jeg strikket min litt lengre enn oppskriften sa, jeg ville ha en hals heller enn en poncho...garnet er supermykt, det heter Superior og består av 70% kasjmir og 30 % silke, et nøste med 330 meter veier bare 25 gram, og jeg har omtrent 7 gram igjen etter å ha strikket denne- nok til et par babytøfler eller ei lue.
Veldig fornøyd med begge deler, de varmer godt på sure dager på lesesalen.

2 kommentarer:

  1. Flotte - nå bør du ikke fryse til vinteren... Nå fikk jeg kjempelyst på kashmirgarn - det blir liksom ikke så dyrt når man får så mye av det.

    SvarSlett
  2. Kjempefin Cardigan!

    SvarSlett