Skjerf og gaver

10/27/2008


Et lite Shetland Triangle er ferdig, strikket på pinne 3 med supertynn merino/silke fra Zen Yarn Garden. Hesplet hadde nesten 1000 m garn, jeg tror ikke jeg har brukt halvparten en gang.



Sjalet er til syvende mor i huset, hun fyller 90 den 4 november og er min bittelille mormor på knappe 1,47 m- som ikke liker skjerf og ting som klør, så et florlett sjal til å hive over skuldrene måtte være tingen.


Arwettanøstet jeg vant i pakkeleken på hytteturen har blitt til disse sokkene, jentesokker str 30 ca- til ei snuppe som snart fyller seks år.



Kjøpte meg fire nøster Bris til å strikke et Baktusskjerf til meg selv da vi var på Gjestal, men de ble raskt konfiskert og erklært perfekte til manneskjerf. Så da ble det manneskjerf, inspirert av ulike mønstre fra "Last minute knitted gifts" har jeg strikket det så enkelt som så:
Legg opp 40 masker på pinne 5
1. rad: Strikk
2.rad: 1r, r vr

Gjenta disse to til du er lei eller går tom for garn.

Deilig og mykt ble det, og ikke for bredt og for tykt. Bilde med mottaker inni kommer når sola titter frem igjen.
Enn så lenge skal jeg forsøke å få forfattet en spørreundersøkelse. Ønsk meg lykke til.

13 kommentarer:

  1. Yay! Jeg liker spørreundersøkelser! Om ravelry?

    Lekkert skjerf og sjal, mulige julegavetips? Noterer flittig.

    SvarSlett
  2. Nydelig, alt sammen. Jeg vurderer sjal til min mormor til jul, tror kanskje det blir Shetland Tiangle, jeg.

    SvarSlett
  3. Det var ett nydelig sjal som jeg er helt sikker på at din mormor kommer til å like.

    SvarSlett
  4. Sjalet ditt ble veldig nydelig. Kan tenke meg at 90-års jubilanten blir veldig glad og stolt av det.

    Sokkene har du strikket i samme garn og farge som jeg har brukt til Ellis dress. Nydelige. Heldig mottaker der også.

    Og det skjerfet så jo bare så deilig ut da. Kanskje noe for min kresne bror. (det må være mykt, varmt og svart for at han skal bruke noe)

    SvarSlett
  5. Skjerfet fikk fin effekt. Rosa strømper er helt perfekt til ei jente på 6 år. Nydelig sjal.

    SvarSlett
  6. Det sjalet var fnugglett og nydelig, det nå jo bli perfekt til mormor!

    Synes du lager mye fint, de er heldige som får strikkete gaver fra deg. :o)

    SvarSlett
  7. Wow, for et lekkert sjal. En fantastisk gave å gi, og å få.

    SvarSlett
  8. Heldige lille mormor :-)

    SvarSlett
  9. Bevare for et nydelig sjal.Det var bare lekkert.

    SvarSlett
  10. Så nydelige plagg du har strikket! Sjalet var jo utrolig flott!!

    SvarSlett
  11. hei igjen. Heklelueoppskriften fant jeg hos harnstudio. http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=98&d_id=24&lang=no

    SvarSlett
  12. Det er vist på tide eg prøver meg pået Shetland-det er jo sååå lekkert! herlige sokker da, og mulig eg må tilmed et mannesjerf eg og....sukk hva skalman ikkje lage liksom! Kos deg og ha e herlig kveld.
    klem Vibbedille

    SvarSlett
  13. Sjalet ble bare alldeles nydelig! Og det skjerfet ble det en artig effekt på. jeg er spent på hvordan Bris garnet holder seg etter en stunds bruk.

    SvarSlett