Damask fremgang/Damask progress

11/19/2008


Damaskjakka til mamma vokser sakte, men sikkert. Kanten nede var veldig drøy, men den ble ferdig til slutt-20 cm lang, og nå har jeg fullført første rappport, over 49 pinner- det tar tid, men det er lettere å lese mønsteret, og det hjelper. Dessuten er det gøy å sette sammen fargene, jeg må trikse litt siden bunnfargen er så mørk, og noen steder blir overgangene litt mindre duse enn jeg liker....men, jeg tror det blir veldig bra til slutt. Bildet er forøvrig tatt med mobilen, i dårlig innelys, med blitz-så fargene stemmer ikke helt. Bruker Kauni EQ og to ulike nyanser av grønn/gul/lime vekselvis som mønsterfarge, og marine/mørk lilla/blå som bunnfarge. Mamma ville ha en lang jakke, så jeg tipper at jeg repeterer mønsteret 4 ganger til før jeg syr sammen skuldrene, da skal den bli god og lang.

3 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  2. J J det ser innmari lovende ut!
    Dette må jeg holde under oppsikt!

    SvarSlett
  3. Litt av en oppgave du har gitt deg i kast med! Jakken ser ut til å bli nydelig. :)

    SvarSlett