Shetland Triangle!

11/18/2008

Det første sjalet jeg strikket i lace var Shetland Triangle fra boken Wrap Style. Det ble omsider ferdig, med mange feil, bannskap og frustrasjoner- helt til jeg plutselig forstod diagrammene og lærte å "lese" strikkingen min. Etter det har jeg strikket 6 sjal i samme mønster, nr 7 er nesten ferdig, og nr 8 hviler seg litt mens andre prosjekter prioriteres....jeg har allerede planer for to til, ett i Malabrigo Merino Worsted, i en gultonet farge som heter Cadmium (tre nøster er på vei fra Yarnzilla), og ett i Malabrigo Lace
i en finfin fuksiafarge. Så er det jo noen bursdager fremover, og jul...kanskje jeg runder titallet før nyttår? Hvem vet? Her er iallefall de 6 jeg har strikket til nå, i kronologisk rekkefølge:


Sjal nr 1, strikket i Tynn Alpakka fra Du Store Alpakka, mener jeg brukte omtrent 3.5 nøster. Dette fikk farmor i februar.


Sjal nr 2 er strikket i deilige Malabrigo Silky Merino, to nøster i fargen Velvet Grapes. Dette bruker jeg hver dag, brukte det om sommeren som skuldervarmer, og nå tulles det rundt halsen til enhver anledning. Skulle bare ønske jeg hadde strikket noen ekstra repetisjoner...



Sjal nr 3 er strikket i Uld/Silke fra Henrichsens, et lite sjal til mamma til å ha i halsen på jobb, hun bruker det mye vet jeg. Det kommer ikke godt frem på bildet, men garnet er litt tweedaktig i fargen, og lukter deilig av silke.



Sjal nr 4 er strikket av ull/silke fra Zen Yarn Garden, også et nokså lite sjal, til en bitteliten mormor som nylig fylte halvfems. Rette fargen, og så kradser det slet ik´, som hun sier.



Sjal nr 5 er en julegave til Christians bestemor, hun leser ikke bloggen min, det vet jeg helt sikkert- strikket i fire nøster Alpaka Fashion fra Schachenmayr Nomotta, dette hadde jeg fryktelig lyst til å beholde, men Malabrigoen ropte i det fjerne...




Sist, men ikke minst (forøvrig et dustete bilde, innendørs belysning, soveromsrot og meg i pysj...) et florlett sjal til noen til jul (vet ikke om denne noen leser bloggen, men jeg tar ingen sjanser) til å varme kalde skuldre nattestid. Enough said.

Sjal nr 8 strikkes i Regia Silk og er et resultat av at jeg ikke orket å pelle opp igjen pinne 2 og fortsette på de akk, så elegante, men urkjedelige herrestrømpene jeg strikket på Gardermotreffet . Rettelse: Strømpen jeg strikket. Nr 2 kom aldri lengre enn 1 cm inn i vrangborden. Har ikke nok garn til et stort sjal, kun 2 nøster, så vi får se hvor langt det rekker, eller om det ikke blir noe av.


5 kommentarer:

  1. Så himlane flink du er til å steikke sjal.

    SvarSlett
  2. De er knall-lekre!

    SvarSlett
  3. Flotte sjal, blir du aldri lei?

    SvarSlett
  4. Så dødslekre! Genialt med oppsummering, så kanskje vi andre som ikke er så flinke til å strikke sjal klarer å bestemme oss for garntype..

    SvarSlett
  5. så flink du er,kjempefine sjal

    SvarSlett