Two down, two to go....

11/23/2008



Latte Baby Sweater til en liten babygutt, raglanen gikk galt to ganger.
Latte Baby Sweater for a baby boy, messed up the raglan twice.



Sokker i glattstrikk til Christian-en ferdig
Stockinette socks in Regia for Christian- one sock done


UFO #1: Latte Baby Sweater

Ha! Babygenseren ble feil i fasongen, den ble kort og bred (strikkefastheten min stemte nok ikke helt), så jeg rakk opp ermene igjen og strikket en lue til Christian i stedet, den ble knallfin og i morgen kommer det sannsynligvis bilder av den også.
The baby sweater became a boyfriend hat instead, photos will come, I´ve decreased as in the "Turn a square"-hat.

Jeg har brukt fellinga til b r o o k l y n t w e e d på samme måte som i "Turn a square"-lua.



UFO #2: Sokker i Regia Design Line/socks in Regia Design Line

Disse gidder jeg ikke strikke ferdige. Den ene er klar, uten hæl og ikke spesielt fin, verken i farge, mønster eller strikking...så den rekkes opp, og så spares garnet til en bedre anledning. Jeg leker med tanken om å stripe noe sammen med et ensfarget garn, dtte Kaffe Fassett-nøstet er relativt moderat i mønsteret, men likevel travel nok til at jeg blir halvsvimmel av å se på det lenge nok.
The one sock I knit is fugly, so I´ll frog it and save the yarn for something stripy, I think.

To UFOer ferdige, to igjen....men de begynner jeg ikke på i kveld....derimot skal jeg fortsette på noe mye morsommere, nemlig SexyVesty, designet av CanarySanctuary- gratis mønster på Ravelry og i bloggen hennes. Se linker under. Min strikkes i Cascade 220 Heathers, den mørkebrune som opprinnelig var en (for liten) Cobblestone. Jeg er ferdig med bolen, har strikket den nokså mye lengre enn mønsteret tilsier (min er 19", mønsteret sier 11"), så jeg håper den blir god og varm.

Two UFO´s done! Two more to go.....but not tonight. Now for something far more interesting to knit; the SexyVesty by CanarySanctuary, pattern in Ravelry and here
I´m knitting mine with Cascade 220 Heathers in a dark brown shade, originally used for the Cobblestone that turned out too small. I´ve finished the body, but knit it 19" instead of 11" to make it loooong and warm.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar