Litt spinning og småstrikkerier

12/08/2008

Bildene kommer litt i hytt og vær her, men det får stå sin prøve:


Dette er en testspunnet batt fra HK Angora (link lenger ned), med tussahsilke, merino og kasjmir-utrolig deilig å spinne, fantastisk mykt og lekkert.



Enkle ullsokker i raggegarn fra Viking (eller sportsgarn, husker ikke), en julegave





Knud og familien hans er klar til avreise, de har vendt trynet mot Belgia og skal bo i en eske sammen med litt andre godsaker og så sendes avgårde til familie som for tiden er emigrert..



Se så klare de er til å reise!



Oink oink

Strikket i Silja på pinne 3


For en stund siden fikk jeg litt ull fra Shannon, det er litt av hvert, Blue Faced Leicester med mer. Har spunnet det opp, men ikke fått tatt ferdige bilder. Planen er å bruke det i en BSJ.
Thanks Shannon for the lovely roving, it is all spun up and I plan to use it for another BSJ





Chocolate Chip Mint roving fra Loop på Etsy, det er 100 % bambus of krevde litt tilvenning, utrolig glatt og deilig å spinne med- minner om merino, men er helt annerledes . Tror det blir veldig fint....




En prøvelapp av silke/merino (tror jeg)blandingen jeg testspant for HK Angora, dette er ferdigspunnet og var gøy å spinne, litt vanskelig der blandingen var ujevn, men alt i alt spennende, og det ble kjempemykt og deilig å strikke med. Resultatet er her:



Detalj, det turkise er håndspunnet (det samme er det grå, men ikke av meg- det fikk jeg av Sipusa i HV-gave en gang, jeg har bare tvinnet det så det ble litt tykkere)



En Baby Surprise Jacket, oppskrift i The Opinionated Knitter av Elizabeth Zimmermann. Mangler noen fine, blå knapper, og så må det hekles kand rundt halsen (kanskje rundt hele)

5 kommentarer:

  1. I love your BSJ!!! Since I cannot read Norwegian, tell me, did you use the Loop batt in it??? I'm making a BSJ right now but no striping. Still trying to understand the concept of how it knits up. Sometimes it is a bit confusing!

    SvarSlett
  2. Jeg fandt dig gennem Ravelry, hvor jeg lige har udfyldt dit spoergeskema.
    jeg elsker dine Knud grise fra Liselotte. De er saa skoenne og jeg skal have et par stykker strikket selv.

    SvarSlett
  3. Så utrolig flink du er blitt til å spinne! Kanskje du kan lære meg også??

    SvarSlett
  4. Har kikket innom bloggen din, og likte den godt:-) Legger den til på min liste over favoritter, om det er greit?
    Ha en fin dag:-)

    SvarSlett
  5. Jeg glemte å si at jeg gjerne skulle lært meg å spinne som du gjor. Har rokk og kan spinne vanlig kardet ull som ligger i sånne ruller. Vet du om noen sider hvor en kan få tips?

    SvarSlett