Striden om Marius

12/09/2008

Mariusgenseren og striden om opphavet til denne er ganske spennende lesning, her er en artikkel om den. Jeg har store planer over nyttår om å strikke både en og to Mariuser til meg selv, den ene skal være tradisjonell i fargene, men med Arne og Carlos´mønster (fant ingen direktelink, me søk på Cheese attack så får du opp en pdf). Den andre skal være rød med tradisjonelt mønster, kanskje blir det en topp eller en jakke, det har jeg ikke bestemt meg for ennå. Marius skal det iallefall bli! Da blir samlingen komplett, i rødt, hvitt og blått.

Nå strikkes det imidlertid på noe helt annet; håndspunnet bambus som jeg ikke helt blir venner med. Først begynte jeg på et hullmønstret skjerf, så et til og så et annet, deretter på Shetland Triangle, men mønsteret i fargene er for travle, så da blir det tå-opp-sokker....håper jeg har nok.

3 kommentarer:

  1. Vi får ha en aldri så liten mariusalong da, jeg har lagt opp til Cheese Attack genseren på pinne nr 2. Gådd det kommer til å bli en prøvelse

    SvarSlett
  2. Jau, etter jul tenker jeg. Pinne 2 er jo en prøvelse i seg selv! Og så skal du attpåtil strikke med den...along blir det.

    SvarSlett
  3. ok en liten overdrivelse her, jeg mente pinne nr 3...... ille nok!

    SvarSlett