Strikkelyst....

12/01/2008

Det går unna for tida, jeg produserer julegaver (og gaver til meg selv...) som aldri før, mens masteroppgaven lar vente på seg. Imidlertid er spørreundersøkelsen ferdig, nå skal den bare godkjennes av mine to veiledere, og så sendes den til Ravelry, forhåpentligvis blir den sendt til alle brukere, eller så kan dere holde utkikk etter den på forsida...har så smått tatt meg selv i nakken og begynt å samle teoritrådene, men det går seint så lenge jeg ikke har noen informasjon fra strikkerne å eksemplifisere med. Så dette er en oppfordring; håper dere alle vil svare på noen få spørsmål når de blir publisert, det er en stor hjelp for meg. Undersøkelsen er på engelsk, men det er bare å krysse av, og jeg har brukt en del av samme kategorier som fins i Ravelry for å gjøre prosessen enklere.

Over til noe annet (inn i fornektelsen igjen, heter det kanskje)- i løpet av helgen gjorde jeg ferdig tre UFOer, og nå er jeg veldig klar for å strikke noe nytt....selv om jeg har et par ting på pinnene allerede, her er den fullstendige lista:

Central Park Hoodie til meg selv
Damaskjakke til mamma
Cobblestone til Christian
Shetland Triangle til **** (julegave)
Duckies (venter på mer garn)
Knud og familien hans (har tre ferdige, mangler en del flere)

Så. Man skulle tro dette var mer enn nok? Neida. Central Park Hoodie er på vent, siden den "bare" er til meg...Damask tar jeg noen skippertak med innimellom, en mønsterrapport er lang nok til at jeg tenker "puh" når jeg er ferdig med den....Cobblestone begynte jeg på i går, den blir deilig myk i tykk Alafoss Lopi, Christian er fornøyd så langt- jeg er nesten ferdig med første arm. Det går unna på pinne 6! Shetland Triangle er sånn innimellom-strikk, og skal med på ikke mindre enn TRE strikkekvelder denne uka-kan det bli bedre? Duckies må vente til kiosken på Madla får inn mer Viking Sportsragg i den grå fargen, og Knud er TV-strikk, og så mangler jeg vatt til å fylle med, så det er også innimellom-strikk.

Over til alt det jeg har lyst til å strikke....

* Druidvottene fra IK Fall 2008, selvfølgelig designet av Jared Flood
* Noen nye sokker til meg selv i et eller annet intrikat flettemønster på pinne 2 (hører jeg UFO?)
* Et eller annet sjal i Malabrigo Lace, har ett nøste men ikke funnet et mønster jeg vil strikke ennå
* Mirakuløst gjøre ferdig Damaskjakka og Central Park Hoodie før julaften....høhø
* En tykk og god islender, har oppskrift men ikke garn
* Noe stripete og kult med Shetlandsgarnet jeg bestilte fra Kallerin Design...har noen knallfine lilla, gul og fuksiafargede nøster som lett kan bli til en jakke eller genser...

1 kommentar:

  1. saa masse du driver med..den oppgaven din virker spennende! lykke til iallefall!!

    SvarSlett