På pinnene

1/05/2009


Etter mitt nye forsett om å strikke fra lageret, bestemte jeg meg for å strikke meg et par fotografvotter,
som Bea har vært så snill og legge ut oppskrift på. Garnet er nyervervet, fra Pinnsvin Design, og det er selvfølgelig Malabrigo Worsted Merino i fargen Lettuce. Liker fargen, men den er mørkere enn jeg trodde, så jeg holder en knapp på at den er finere i sollys.





Fremgangen på Central Park Hoodie er ganske formidabel, da jeg bare fikk knotet meg gjennom den kjedelige vrangborden gikk det som en lek- den måler nå nesten 10", jeg trenger 14.5" før jeg kan begynne på fellinger til ermene. Jeg strikker den i ett stykke, frem og tilbake, men på to ulike pinner fordi jeg strikker så løse vrangmasker. Tror det var Virtuella som kom på den geniale idéen å strikke rettsiden på pinne 3 og vrangsiden på pinne 2, og jammen funka det ikke! Det blir jevnt og fint, og jeg koser meg med flettene. Nå har jeg funnet en fin teknikk på å strikke dem uten flettepinne, så jeg øyner et håp om å ferdigstille denne i løpet av januar. Spørsmålet er bare om jeg har nok garn....den blir iallefall kjempefin og utrolig myk og deilig, som alt annet strikket i Sisik.





Aloe Veragarnet fra Online kjøpte jeg av noen (Maja?) på Gardermotreffet, og nå har jeg tatt det i bruk- selv om jeg alltid sier jeg er lei av å strikke sokker, må jeg liksom ha et par på pinnene til bilstrikking og strikkekafé. Dessuten er det gått så langt at jeg kun bruker håndstrikkede (og kjøpte, men da må det være ull) sokker, så jeg trenger jo flere. Og- jeg bruker dem hele sommeren også. Mønsteret er fritt adoptert etter Blueberry Waffle, som egentlig gjør seg best med ensfarget garn, men sokkene sitter så godt og så er det enkelt og kjapt å strikke.

Nå skal jeg straks komme meg avgårde til galleriet- denne uka skal jeg ramme inn et par dager/kvelder, og det passer utmerket. Jeg kan arbeide i eget tempo, og være der om ettermiddagen eller kvelden om det passer meg. Det skal bli godt å komme i gang igjen, kjenner jeg- sola skinner, det er kaldt og jeg har ny iPod full av musikk. Ha en flott uke alle dere som titter innom!

1 kommentar:

  1. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ den genseren ligger på vent hos meg og....WOW den blir herlig! Men du kan jo bare ta en tur til Halaisa sin seng, DER er det garn vettu! Nuuutelig farge på de vottene! Kooos deg og ha en flott og koooselig uke!

    klem Vibbedille

    SvarSlett