På pinnene/ heklenåla

1/28/2009


Jeg har begynt på ei ny Fanakofte til meg selv, på pinne 3. Bruker mange ulike garntyper, Duo fra Design Club DK (sort), ukjent shetlandsull (rosa, gul, lilla), Tvinni fra Isager (fersken) pluss en del fuksia/mørk fuksia fra 123knit samt noe Askeladden Merino i guloransje. Vurdere å kjøpe et hespel med mørk lilla Duo i tillegg, jeg har bare litt igjen av shetlandsullen etter Nøstebarntunikaen. Men vi får se hvordan det ser ut etterhvert. Holder på å strikke ermene nå,og så begynner jeg på bolen med shetlandsrestene- garnvinde og nøstemaskin ligger i Stavanger, så jeg må bruke det jeg har foreløpig.



Har lenge hatt lyst på et hekleprosjekt, så etter litt knoting med mønsteret fant jeg frem til hvordan det skulle gjøres. Mønsteret heter Half Granny Square, og skal egentlig hekles med tykkere garn og heklenål, men jeg tenkte at Noro strømpegarn nok egner seg til et fint sjal til en gave eller til meg selv. Jeg hadde egentlig andre farger i tankene, og skal en tur på Spar Kjøp for å finne det jeg trenger til nok et trekantsjal.

Ellers har jeg MANGE prosjekter på gang; Central Park Hoodie og Damask ligger og hviler foreløpig, jeg er ferdig med det ene Shetland Triangle til sjefen og det andre er på pinnene, i tillegg har jeg et par Dashingvotter i Silke-Alpaca på gang, og et par ragger til lillebror.Samt noen babyluer som mamma skal få med seg til Kenya i februar. Puh. Ingen fritidsproblemer her i gården!

Nå skal jeg til byen og treffe en kamerat på kafé før vi labber ei runde langs elvebredden, så er det hjem igjen og prøve å klore ned noe fornuftig om metodebruk og kildeinnsamling...

Ha en god kveld alle sammen!

8 kommentarer:

  1. Så flink du er å få brukt opp rester til en sånn kofte!
    Og det er godt å lese at også andre har mange prosjekter på gang:-)
    Ha en flott dag videre!

    SvarSlett
  2. Så flott sjal-ide, men veiledning og det hele, den må jeg prøve.
    Flott blogg du har, er ganske ny i strikkebloggverden, men finner masse inspirasjon på sida di:-)

    SvarSlett
  3. Så stilige farger det blir på Fanakofta di! :)

    SvarSlett
  4. Fanakofta kommer til å bli kjempefin tror jeg!! Gleder meg til¨å se hvordan det vokser..
    Noro har alltid et fint fargespill!

    SvarSlett
  5. Heisann. Ute på min ukentlige bloggbesøksrunde. Ønsker deg ei fin helg :)

    SvarSlett
  6. Gleder meg til å se mer av den kofta, den tror jeg blir sprek :)
    Ønsker deg ei riktig god og kreativ helg :)

    SvarSlett
  7. Dette ser veldig sprekt ut, både kofte og sjal. Gleder meg til å se mer.

    SvarSlett
  8. Hei! Du har fått en award av meg for kreativ blogging på min blogg! Jeg setter nemlig stor pris på bloggen din!

    SvarSlett