Duckies og fremgang på Fanakofte

2/09/2009


Jeg er godt i gang med Fanakofta, det går seint på pinne 3, men det blir veldig fint. Har strikket omtrent halvparten av begge ermene, og halvveis på bolen før mønsteret. Har ikke bestemt meg for om jeg vil ha raglanfelling på denne eller ikke...men gleder meg til den er ferdig, for den blir lett og varm!




Duckies
ble ferdige i går, etter laaang ventetid på garn fra Viking. Jeg har brukt omtrent 2.5 nøster Viking Sportsragg, som er en av mine favoritter på tross av høyt akrylinnhold. Deilig å strikke med, og myke og gode sokker. Disse beholder jeg selv!
Har brukt pinne 3.5, mønsteret er gratis.


Enkelt, men effektfullt hullmønster. Det blir flere av disse!
Nå skal jeg skrive videre på teorikapittelet, som strengt tatt skulle vært ferdig for en uke eller to siden...men pytt. Noen dager fra eller til skader ikke, innbiller jeg meg....

4 kommentarer:

  1. Så morsomme farger på den genseren! Du kommer til spre glede når du har på deg den:) Sokkene var også fine.

    SvarSlett
  2. Fanakofta di blir kjempestilig :)

    SvarSlett
  3. Så sprek farge på Fanakofta di:-) Virkelig noe for seg selv:-)Og sokkene var fine, tror jeg skal lagre mønstret! Takk for at du viste dem fram:-)

    SvarSlett
  4. Den Fanaen er herlig psykodelisk!

    SvarSlett