FO-torsdag!

2/12/2009

Norosjalet mitt er ferdig, og jeg er svært fornøyd. Litt lite er det, men passer perfekt inni ei jakke. Varmt og godt, og fine farger....


Jeg har brukt omtrent 100 gram Noro Kureyon Sock, fra to ulike nøster. Heklenål nr 2.5 fra Clover, og mønsteret Half granny square.



Detaljbilde....garnet bygger så mye mer når man hekler, det liker jeg!




Er også begynt på et nytt par Duckies, samboeren til min bror skal få et par å varme føttene på. Strikker etterpå-hæl (men jeg strikker ikke inn hjelpetråd underveis, jeg bare klipper en maske midt under foten og plukker opp hælmaskene)



Fargen er ikke helt riktig, den er mørkere i rødfargen. Garnet er Silja fra Gjestal.




Elendig bilde, men dette er altså Shetland Triangle nr 11- det skal ei venninne av sjefen min ha, og sjefens er på pinnene, men det skal bli ennå større enn dette, så hun får sitt neste gang jeg skal jobbe.

Ønsker alle en riktig fin helg på forskudd, jeg skal skrive på metodekapittelet mitt og så skal jeg på trening.

5 kommentarer:

  1. Etterpå-hæl - ja det heter det selvfølgelig på norsk:) Fine sokker!

    SvarSlett
  2. Så flotte ting du har strikket / heklet!
    Nydelige farger i heklesjalet!

    SvarSlett
  3. Anonym2/12/2009

    Beautiful shawl! Love the socks too, such a lovely shade of red. Perfect for February weather when one gets a bit tired of winter :)
    Jessica

    SvarSlett
  4. kjempe fint alt sammen,så utrolig flink du er,sjalet er utrolig vakkert!!!

    SvarSlett
  5. Kult heklesjal! Jeg holder på å avslutte mitt første Shetland Triangle, og er redd for at jeg kan komme til å bli hekta. Men tror ikke jeg vil ha utholdenhet til å lage 11 - imponerende!

    SvarSlett