Luetid

3/09/2009

Først; tusen takk for alle kommentarene til A for Alfa-innlegget mitt, moro med så mye respons på ett innlegg. Jeg skal forsøke å ta turen innom alle som kommenterer etterhvert. Enn så lenge er det masteroppgaven som regjererer, men nå har jeg bevilget meg en bloggepause for å vise frem de siste luene jeg har strikket:


Lue inspirert av Felicity-mønsteret, strikket i dobbel alpakka fra Drops. Jeg har brukt omtrent 2.5 nøster på pinne 3. Skulle strikket ribbingen noe strammere, men pytt. Den vamer godt og fargen er fin, noe varmere enn på bildet.


Blek vinterhud bes oversees. Snart er det vår!


Lue i ribbestrikk, ca 1.5 nøster Alfa fra Sandnesgarn på pinne 6. Fargen er ennå mer neonrosa i virkeligheten, så her må det både solpudder og rouge til så ingen blir snøblinde av å treffe meg....



Jeg er veldig fornøyd med passformen, den er god og varm og sitter fint.

Bottom-up Birch er et enkelt og greit hullmønster, det lærer man utenat etter å ha strikket de to-tre første repetisjonene. Jeg begynte med 5 masker, nå er jeg oppe i 110 og har strikket opp 1.5 nøster Sandnes Alpakka. Jeg har tenkt å bruke tre nøster totalt, så får vi se om det blir stort nok. Kanhende faller jeg for fristelsen til å strikke det enda større, så deilig som dette garnet er.

Nå skal jeg tilbake til skrivinga, her er det empirisk materiale som gjelder...ha en fin uke, dere som er innom!

1 kommentar: