WIPs & FO!

3/12/2009


Uklart bilde, men Fanakofta er nesten ferdig. Etter at dette bildet er tatt har jeg sydd på ermene og strikket noen omganger på halskanten. Den blir veldig bra!



Etter mitt dårlige møte med Fionakjolen rekket jeg opp hele stasen og begynte på denne i stedet. Mønsteret heter Latte Baby Sweater, designet av Liselotte Weller. Kjapp og fin å strikke med dobbelt garn.


Vinterbjørka mi er ferdig, mønsteret heter Bottom-Up Birch og kommer fra Soozaz Knitting Stuff. Jeg forstod ikke helt hvordan man unngår spisser i nakken, men det gjør ingenting. Kanskje må man ha hele mønsteret, jeg har bare fulgt diagrammet og håpt på det beste.
Garn: Sandnes Alpaca, 150 gram/3 nøster
Pinner: 6 mm
Ca 140 masker totalt før avfelling.

Til sist et turbilde; kusina og jeg gikk en fin tur langs kysten i går, her er et utsnitt fra barndommens badebukt Blomsbukta.

5 kommentarer:

  1. Vet du hva, du er så fargerik og kreativ at jeg har gitt deg en award.

    SvarSlett
  2. Oi,nesten ferdig jo! Og nyyydelige farger på lattegenseren, grønt og rosalilla er en digg kombinasjon.

    SvarSlett
  3. oi oi oi for noe farger på latte-genseren! Gleder meg til du viser en ferdig fana. Kule farger!!

    SvarSlett
  4. eg har og lenge hatt planar om å laga den latte baby sweateren. har kome så langt at eg har kjøpt garn då... det er jo eit skritt i rett retning. :)

    SvarSlett