Noen ferdige småprosjekter/Small FOs

11/28/2009


Først ut er mine nesten-Veyla-votter, jeg strikket nemlig to høyrekanter, og lagde min egen vri på dem for å slippe å strikke to venstrekanter også...garnet er Eco Babyull fra Marks and Kattens.




Neste lille prosjekt er enkle sokker i glattstrikk til kjæresten, han valgte garnet selv og det gikk med nesten tre nøster til str 42 med langt skaft. Garnet er Viking Sportsragg.




Siden jeg ble ferdig med Damaskjakken syns jeg at jeg kunne begynne på Mariusgenseren til kjæresten-han vil ha Space Invaders-versjonen, og det skal han få. Jeg har strikket det ene ermet opp til der hvor mønsteret skal begynne, og er godt i gang med det andre. Garnet er Safir fra Spar Kjøp, og jeg bruker SandnesGarns Klassikere-hefte som utgangspunkt for mønsteret. Strikker på pinne 3.5 og 4.0 mm.

3 kommentarer:

  1. Jeg er nettopp ferdig med cheeseattack til niåringen- strikket i Safir ( eller noe sånt). Cheesene ble enorme, jeg rakk opp og har halvert de- det ser mer normalt ut. I tillegg kuttet jeg en rad her og der, og det øverste røde på ermene ville gjort ermene altfor store. Cheese er strikket i finull, og mn cheese i safir ville blitt enorm dersom jeg fulgte mønster. I den grad mine tips er verdt noe i forhold til en voksengenser... Jeg kan måle mønsterstrikken, hvis du vil? ( Og jeg kan blogge de umonterte bitene, hvis det kan være til hjelp?)

    SvarSlett
  2. Oj, så søte votter. Ble utrolig imponert over damaskjakken din i forrige innlegg også. Jammen ligger det mange timer med håndarbeid bak den jakken.

    SvarSlett
  3. Pga snekkerarbeid er alt rot på hbbyrommet og resten av huset, så lader til kamera er ryddet sammen med et eller annet... Men, jeg har brukt samme prinsipp som Murf. Mønsterdelen på bolen er 27 cm og på ermene 17 cm. Mulig jeg kan fixe bilder imorgen, men det kommer litt ann på om snekkerene er ferdig.

    SvarSlett