Nøstebarndress med mer

11/20/2009


Med hilsen fra Gjøkeredet kommer dette sjalet- nr 19 i rekken, det er fremdeles Shetland Triangle, og dette er til veilederen min-hun skal få det når jeg leverer masteroppgaven. Ikke vet jeg hva som skjedde på dette bildet, men jeg ser definitivt ikke ut som jeg er i vadder. Sjalet er strikket i DSA Tynn Alpakka, ca 100 gram på pinne nr 6.00.



Første Nøstebarndress er ferdig- og det blir ikke den siste! Den var kjekk å strikke, bortsett fra det lange stykket med glattstrikk på midten. Oppskriften finnes i Strikk til Nøstebarn. Jeg har brukt Shetland Lammeuld fra 123knit.com, det gikk med ca 150 gram. Dressen er strikket i str 2 år, mottakeren fyller 1 år om noen uker, så den passer nok ikke med det samme-men det går an å brette den opp på armer og ben =)





Jeg hadde en liten rest til overs av garnet fra dressen, så en matchende hals ble strikket, også den fra Strikk til Nøstebarn. Det er bare to størrelser- barn og voksen. Dette er barnestørrelsen, og den er ganske stor-men unger vokser jo, så det gjør ingenting.







Til slutt- ammeinnlegg fra Myk Start, og babyundertrøye fra Strikk til Nøstebarn- begge i Duo Silke/ull. Trøyen er for liten til ettåringen, så den spares- mens ammeinnleggene er ferdige lovlig seint- kanskje mottakeren må spare dem til neste omgang?

Etter lang tids hvile har Damaskjakka til mamma omsider kommet på pinnene igjen-målet er å bli ferdig til jul. Jeg har bare ermene igjen, og har plukket opp masker på det ene og strikket omtrent 10 omganger-men det går seint og krever full oppmerksomhet, mønsteret er intrikat-men det blir kjempefint!

Jeg har ikke helt funnet ut hvordan jeg skal felle, men det kommer etterhvert.

Ønsker alle som er innom en god helg-her er det host, hark og masteroppgave som gjelder!

4 kommentarer:

  1. Hi hi, bestemor, hvorfor er det ene øyet ditt så stort?
    Nøstebarndressen ble knallsøt, rett og slett!
    God bedring fra Ullandhaug.

    SvarSlett
  2. Flotte ting du har strikket i det siste!
    God bedring - og lykke til videre med masteroppgaveskrivingen!

    SvarSlett
  3. Du og du så treig jeg er. har slettes ikke fått med meg at bloggpausen er over. Ikke for det at jeg får med meg noesomhelst for tiden.
    Knallmye fint du har strikket!! Jeg har skrevet ut varmeflaskeoppskriften. Vi har nemlig en flaske uten trekk :)
    Snart sørover?

    SvarSlett
  4. Glemte å si lykke til med skrivingen. Gitt flomvarselet er det vel greit vær å bure seg inne i?

    SvarSlett