Piratvirksomhet

11/03/2009


Mye har skjedd i året som har gått i livet mitt-jeg har fått ny jobb, ny kjæreste og ny leilighet- og så har jeg sluttet i den gamle jobben- en jobb ved siden av masterstudiet var mer enn nok. Det er en liten bedrift med få ansatte, og dermed får man et nært forhold til dem man jobber sammen med, og det var ikke en enkel beslutning å ta da jeg bestemte meg for å slutte. Ekteparet som driver stedet går mye tur- så som en avskjedspresang fra meg til dem strikker jeg piratvotter, et hvitt par til henne og et svart par til han. I tillegg skal initialene deres strikkes i håndflaten, og årstallet 2009 på hver tommel. Forhåpentligvis blir de godt brukt på tur her i forblåste Rogaland.

Fakta:

Mønster: Pirate Mittens fra Adrian Bizilia/Hello Yarn
Garn: Cascade 220 100% ull, en hespel hvit og en hespel svart til damevotter, Alaska fra Garnstudio i samme farger til herrevotter
Pinner: 3.00 og 3.5 til dame, 4.00 og 4.5 til herre

Det skal sies at damestørrelsen ikke blir større enn de må være, litt damping må til for at de ikke skal bli trange. Men de sitter godt på hånda og er vindtette. Jeg ville ikke ha strikket dette mønsteret med tynnere garn og tynnere pinner hvis de skal være til en voksen, da må en i såfall tilpasse mønsteret

Lots have happened in my life the last year- I have a new boyfriend, a new apartment and now a new job. Leaving the old one was hard, but necessary. It´s a small work environment, and the owners are married- and they love to hike, so I´m knitting them a pair of Pirate mittens (see link above) each, with their initials in the palm of one of the mittens, and the year 2009 on the thumb.
The ladies mittens are knitted with Cascade 220, and almost a little tight-but washing them will help. The mans´mittens will be knitted using Alaska from Drops Design and larger needles.

6 kommentarer:

  1. For en super presang!! Vottene er dødskule, spørs om ikke de hadde blitt en ypperlig presang til noen bekjente her:)

    SvarSlett
  2. Pia - har sendt deg en mail på hotmail.com. Bibba

    SvarSlett
  3. Hei hei! Bare en liten hilsen fra meg...lykke til med alt det nye!
    Koselig å lese bloggen din.

    SvarSlett
  4. Så kule votter!!! Og en veldig personlig presang da!=D

    SvarSlett
  5. De vottene er superstilige! Mye nytt i ditt liv dette året, får jammen håpe at alt er til det bedre.

    SvarSlett
  6. Så flotte de blir!
    Fin presang! =)

    SvarSlett