Shetland Triangle #20

11/06/2009



Enda et Shetland Triangle er ferdig- denne gangen til meg selv, og nummer 20 i rekken!  Mønsteret er blitt en favoritt, og det er lett å lære seg utenat- dessuten kan det varieres i garntype, pinnetykkelse og antall repetisjoner. Mønsteret finner du for ordens skyld i boken Wrap Style av Evelyn Clark. Jeg har ønsket meg et stort og varmt sjal lenge, så da jeg fant frem til Little Knits var det ikke vanskelig å finne et passende garn.

Malabrigo Worsted Merino er en favoritt det også, det gikk med to hespler (200 gram) på dette sjalet. Jeg strikket 9 repetisjoner av mønsteret selv om det egentlig bare skal være 8- og resultatet ble at jeg ikke hadde nok garn til hele kanten med spissene. Det er ikke så farlig når sjalet er til meg selv, dessuten syns jeg ikke så store og tykke sjal trenger å ha veldig definerte spisser.



Å ta bilde av seg selv er ikke så lett, men her ser dere hvor fornøyd jeg er med mitt ferdige sjal! Gulfargen er varmere og mørkere i virkeligheten, og heter Cadmium. Den fargen jeg EGENTLIG var på jakt etter er mer ren gul og heter Sauterne, men den er visst utsolgt overalt.

På pinnene ellers har jeg fremdeles Fanakofta, bolen er ferdig og jeg skal begynne på ermene, og så vil jeg lage rundfelling på samme måte som Margot har gjort (hun har ikke blogget fremgangsmåten ennå, men de av dere som er på Ravelry finner genseren hennes der). Ellers ligger Curlicue og sutrer i bagen sin, jeg er på 7.repetisjon og det går saaaaakte-men jeg tenker på at jeg bør strikke det ferdig hver kveld, da jeg bare har ett pledd i sofaen, og det okkuperes av kjæresten ;)
Damaskjakka til mamma er den tredje dårlige samvittigheten, men den krever mye tankearbeid og konsentrasjon, så den får foreløpig ligge litt. Kun ermene mangler....

Snart er det jul også, så det blir ikke mye nye ting å vise frem, men jeg har en del umontert/ublokket som ligger og støver, hvis jeg får tatt meg sammen kommer det plutselig en bønsj med bilder her inne. Følg med, følg med!

Helgen skal tilbringes på UiS for det meste, ellers satser jeg på søndagstur i finværet.

Ha en god helg, dere som er innom!

4 kommentarer:

  1. Nr 20 i rekken ja:)Det er imponerende, jeg har straks nr 3 av pinnene, og jeg har jo skjønt at det blir flere av dem, for det er jo et enkelt sjal å strikke. Fargen du har valgt til ditt var nydelig, jeg har strikke i sokkegarnet til Malabrigo og det er nydelig, tror kanskje jeg må bestille noe av worsted weigth også... God helg til deg:-)

    SvarSlett
  2. Utrolig, tror ikke jeg gidder strikke det sjalet, mye bedre du gjør det!
    :-)

    SvarSlett
  3. 20!!!!!!

    Jaja, du leder bare over meg med èn null. På tide du strikka en til deg selv.

    SvarSlett
  4. Kjempeherlig sjal, og jeg elsker selvfølgelig gulfargen! Får liksom ikke dreisen på sjalstrikking jeg. Aner ikke hvorfor. Tror ikke sjal liker meg...=/

    SvarSlett